- Hotelul Marmorosch Bucharest estimează o creștere de 10% a afacerilor în 2025, scrie ZF.
- Apex Alliance investește 120 milioane de euro în 5 hoteluri din București, inclusiv Marmorosch.
- Bucureștiul întâmpină dificultăți în a deveni o destinație turistică europeană majoră.
Hotelul Marmorosch Bucharest, deținut de grupul lituanian Apex Alliance, estimează o creștere a afacerilor cu 10% până la finalul anului, deși primele luni ale anului 2025 nu sunt la fel de favorabile ca aceleași luni din 2024, scrie ZF.
Advertisment
Această scădere a performanțelor inițiale se datorează incertitudinii politice și regionale. Deși primele trei luni din 2024 sunt neobișnuit de bune, grupul estimează o creștere a cifrei de afaceri până la sfârșitul anului.
Care sunt investițiile în hotel?
Fostul Palat al Băncii Marmorosch, transformat într-un hotel de cinci stele, se deschide în august 2021, după o investiție de 42 milioane de euro, finanțată de BCR.
Titlurile zilei
Clădirea, un monument istoric, este restaurată în stilul interbelic La Belle Époque și este afiliată brandului Autograph Collection al Marriott International.
Cum arată infrastructura hotelieră din București?
Capitala României este lider în ceea ce privește infrastructura hotelieră din țară, cu o capacitate de cazare de 11.000 de camere, dintre care jumătate sunt de patru stele. Aproape jumătate dintre turiștii străini care vizitează România se cazează în București.
Care sunt performanțele hotelului în 2025?
În lunile aprilie și mai 2025, hotelul Marmorosch înregistrează un grad mediu de ocupare de 85%. Clienții principali sunt turiști străini, din SUA, Olanda și Franța.
Cum arată extinderea grupului Apex Alliance?
Grupul lituanian Apex Alliance deține și administrează alte patru hoteluri în București, cu o capacitate totală de 1.000 de camere, inclusiv unități Hilton și Moxy. Până acum, Apex investește aproape 120 milioane de euro în hotelurile din Capitală.
Care sunt provocările pentru turismul din București?
Deși orașul are o infrastructură hotelieră bine dezvoltată, nu reușește să devină o destinație turistică majoră pe harta europeană, alături de orașe ca Praga, Varșovia sau Budapesta.
În plus, războiul din Israel afectează turismul și se pierd o mare parte din clienții străini ce provin din această zonă, inclusiv turiști individuali și grupuri.