- XTB: Tensiunile comerciale amenință componentele Tesla.
- XTB: Dependența Tesla de bateriile chinezești persistă.
- XTB: Tesla pregătește lansarea taxiurilor autonome în SUA.
- XTB: Elon Musk își reduce implicarea politică.
- XTB: Tesla depinde de venituri din credite de emisii și dobânzi.
- Acțiunile Tesla cresc cu aproape 10% în ședința de vineri.
- Tesla raportează sub estimările Wall Street în T1/2025.
- Tesla are venituri de 19,34 mld. $, -9% an/an.
- Tesla are un profit pe acțiune de 0,27 $ pe unitate.
- Musk: Voi petrece 1-2 zile pe săptămână la DOGE.
- Musk: Din mai, voi petrece mult mai mult timp la Tesla.
- Musk: Lansăm Robotaxi în iunie în Austin.
- Musk: Vom produce 1 milion de roboți Optimus pe an până-n 2030.
- Musk: Nu vedem nicio reducere a cererii.
- Musk: Producția unui Cybercab va dura 5 secunde.
- Tesla promovează vehicule electrice „pre-tarif” în Canada.
- Acțiunile Tesla cresc cu 18% în ultima săptămână.
5 lucruri pe care investitorii trebuie să le știe despre cifrele companiei lui Musk. Sezonul raportărilor financiare pentru T1 începe, iar marile companii, inclusiv Tesla, arată nemulțumiri față de politicile comerciale ale lui Donald Trump, spun analiștii XTB. Tesla rămâne, în principal, un jucător auto, deși își diversifică activitatea.
Advertisment
Veniturile Tesla scad cu 9%, profitul net se prăbușește cu 71%, la 409 milioane dolari, iar vânzările de mașini sunt cele mai mici din 2021. Segmentul energetic crește cu 67%, dar rămâne o parte mică din afacere. Războaiele comerciale amenință atât costurile mașinilor (importuri din Mexic), cât și segmentul bateriilor. Tesla accelerează proiecte precum robo-taxiurile, modelele de 25.000 dolari și roboții Optimus, toate susținute de AI.
Cel mai interesant factor, care salvează în cele din urmă rezultatele, este probabil însuși Elon Musk.
Care spune că se va dedica din ce în ce mai puțin în DOGE și promite să petreacă mai mult timp cu Tesla și celelalte companii pe care le conduce, spun analiștii XTB. Acțiunile Tesla cresc în ultima ședință cu 10%, după ce Departamentul Transporturilor lansează un cadru pentru vehicule automome menit să slăbească restricțiile.
Titlurile zilei
Ce spune Claudiu Cazacu, analist, XTB, pentru Aleph Business?
Actiunile Tesla cresc cu aproape 10% dupa ce Departamentul Transporturilor lansează un cadru pentru vehicule automome menit să slăbească restricțiile. Cat de mult crezi ca ajuta acest nou cadru compania lui Musk?
„Este o reacție pe piață care spune foarte multe despre ce cred investitorii, Pentru că am avut o creștere puternică. E drept baza de investitori, de retail mai ales, Tesla este foarte emoțională și predispusă la reacțiile puternice și mai ales creșterile vin după o perioadă mai puțin favorabilă. Este, în parte, o continuare a veștilor anterioare vizavi de reorientarea atenției lui Elon Musk. Investitorii au auzit exact ceea ce doreau, mai puțin DOGE și mai mult Tesla în agenda lui Elon Musk. Acesta este o veste bună din două motive. Pentru că, pe de o parte, înseamnă mai mult timp acordat unei companii care a licitat vânzări în scădere și fără componenta de credite fiscale pentru autovehicule electrice ar fi fost chiar pe pierdere în primul trimestru. Pe de altă parte, înseamnă mai puțină publicitate negativă sau nefavorabilă, asociată cu politicile de reducere de personal de la DOGE, mai ales în ceea ce privește baza de cumpărători democrați ai autovehiculului. Relaxarea cadrului este foarte importantă și este o șansă de a promova mult mai rapid pe șoselele din Statele Unite a vehiculelor produse autonom, pentru că Tesla merge pe o soluție tehnică diferită de alți producători, diferit de Waymo, de exemplu, utilizând senzori mai puțin scumpi, dar o putere de procesare mai mare. Și asta bineînțeles la început poate să vină, până se creează și se rutinează niște proceduri și situații extrem de diverse în trafic, poate crea situații delicate”, spune Cazacu.
Având în vedere scăderea drastică a profitului Tesla și stagnarea segmentului energetic, cât de realist ți se pare obiectivul lui Elon Musk de a crește profitabilitatea prin lansarea robo-taxiurilor, modelului low-cost și extinderea utilizării roboților Optimus?
„Șeful Tesla a suprapromis și a livrat mai efectiv sau mai puțin decât se aștepta. Lucrurile au funcționat câte vreme alte componente, inclusiv în ceea ce privește distanță față de restul grupului de producători. Distanța în tehnologie era mare. Acum, nu doar că îi suflă în ceafă, pentru că acolo avem modele care sunt mai performate întotdeauna la autonomie, din China, și destul de competitive în ceea ce privește prețul. Este mare nevoie de a lansa noi produse, poate acel autovehicul mai accesibil, poate o nouă linie de produse. Vorbea chiar anul acesta de niște roboți de tip Optimus. Ar putea să funcționeze. Ar putea să fie un motor în viitor. Ar putea să fie de asemenea și autovehicule autonome. Însă, întrebarea este cât de repede vor putea fi puse pe piață. Timpul este o variabilă foarte importantă și cred că este nevoie de ceva mai mult decât sugestiile că revenirea este around-the-corner, este imediată, acum câteva luni, un trimestru, două. Și mă refer la venituri, nu neapărat la activități, pentru că acțiunile pot să reacționeze pe anticipări”, continuă el.
Cum crezi că tensiunile comerciale și potențialele tarife suplimentare vor afecta competitivitatea Tesla pe piața americană, având în vedere dependența de componente importate din Mexic și baterii din China?
„Este un factor puternic de frânare pentru venituri, pentru profitabilitate până la urmă și cred că în contextul actual este un aspect foarte important de avut în vedere. Probabil, însă, că lucrurile așa cum se vor modela, am văzut și semene din partea administrației prezențiale, se va găsi o soluție și nu se va rămâne la taxele acestea vamale gigantice de peste 100%. Poate chiar și acest 25% va putea fi în cel din urmă ajustat. Acesta este viziunea și speranța pentru rezultatele companiei. Altfel, se încadrează într-un scenariu mai rezervat chiar decât cel pe care l-am discutat înainte. Dar speranța piețelor este că totul se va ajunge la un acord și la o stare de echilibru ulterioară ceva mai bună decât ceea ce vedem prezent în privința raselor comerciale”, conchide el.