După o carieră de șaptesprezece ani în domeniul bancar, elvețianul Niels Rodin a devenit în 2016 cultivator de citrice exclusive cum ar fi lămâie roz, yuzu sau limeta caviar.

La prima vedere, pare o decizie neinspirată, ținând cont că aceste fructe cresc în Asia de Sud-Est sau Australia, nicidecum în vecinătatea munților Jura. În realitate, a fost cea mai bună contra-intuitivă decizie a lui Rodin, cel puțin din următoarele motive:

  1. a profitat de cererea pentru ingrediente exotice din partea chef-ilor restaurantelor de lux din Elveția, oferind un preț mai bun și livrare rapidă versus import
  2. a extins perioada de comercializare a citricelor de la anotimpul de iarnă exclusiv la tot anul
  3. a dezvoltat produse subsidiare, precum băuturi alcoolice
  4. a instalat panouri solare pe acoperișul serelor, diminuând cheltuielile cu producția
  5. a oferit spațiul spre închiriere pentru evenimente
  6. a promovat o afacere sustenabilă printr-o amprentă de carbon redusă
  7. a devenit un contributor al Grădinii Botanice din Geneva și Hanbury din Italia

Într-un interviu pentru suplimentul The Forecast, antreprenorul a declarat că ceea ce cultivă trebuie să îndeplinească în același timp trei criterii:
a. să fie responsabil ecologic
b. să fie practic
c. să aibă gust bun

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

Dar poate cea mai de impact reușită a noului agricultor este dezvoltarea unor workshop-uri prin care oferă instrumente practice și altora care vor să se apuce să cultive citrice, justificându-și decizia prin capacitatea limitată de producție proprie, dar și prin dorința de a oferi un exemplu de gândire contra-intuitivă sau out of the box.

Dacă ești un iubitor de natură, cultivator amator sau cu experiență, cum poți folosi exemplul contra-intuitiv lui Rodin?

  1. testează ce fel de plante și în ce condiții pot fi crescute în anumite zone ale României
  2. cercetează interesul restaurantelor și supermarket-urilor pentru acestea
  3. identifică produse subsidiare care pot fi create pe baza plantelor alese

E vremea pentru plantat idei!