BCR a listat luni cea mai mare emisiune de obligaţiuni la BVB, în valoare de 1 miliard de lei, cu o maturitate de 7 ani şi o dobândă de anuală de 3,9%.
Advertisment
Emisiunea cuprinde 2000 de obligaţiuni, cu o valoare nominală de 500.000 de lei si a fost procesată în sistemul de tranzactionare al BVB in data de 19 mai.
Aceasta este a doua emisiune de obligaţiuni a BCR, după cea de 600 milioane lei, listată în decembrie 2019.
Titlurile zilei
„Cele doua emisiuni de obligatiuni in lei in valoare totala de 1,6 miliarde de lei, realizate cu succes de echipa BCR, sunt exemple al angajamentului nostru de a contribui la dezvoltarea pietei de capital din Romania. Vom continua sa avem astfel de actiuni in mod recurent. Interesul investitorilor in aceste emisiuni ne dau incredere ca Bursa de Valori Bucuresti va deveni mai atractiva si va atrage tot mai multe runde de finantare care sa contribuie la sustinerea economiei”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comerciala Romana.
In ultimii doi ani si jumatate, la BVB au avut loc peste 60 de runde de finanţare, actiuni şi obligaţiuni, prin care peste 2,7 miliarde de euro au mers spre susţinerea companiilor româneşti.
”BCR isi depaseste astazi propriul record, stabilit in urma cu un an si jumatate tot aici, la bursa de la Bucuresti. Ne bucuram ca BCR este un partener important al BVB si ca impreuna putem finanta economia romaneasca”, a declarat Radu Hanga, Presedintele Bursei de Valori Bucuresti.
Grupul Banca Comercială Română (BCR), controlat de Erste Group, a încheiat primul trimestru al anului cu un profit net de 424,6 mil. lei (87 mil. euro), în uşoară scădere, cu aproape 1%, faţă de perioada similară din 2020, când banca raporta un câştig de 428,3 mil. lei (89,3 mil. euro).
Venitul operaţional a crescut cu 3,6% până la 882,9 milioane de lei. În acelaşi timp, venitul net din dobânzi a scăzut cu 0,7%, până la 593,8 milioane lei (121,7 mil.euro), determinat de impactul unor dobânzi mai scăzute pe piaţa monetară, parţial compensat de volume mai mari de credite şi depozite, atât pe segmentul de clienţi retail, cât şi pe cel de corporate.