• Vânzările în turismul românesc cresc cu 3%, însă numărul turiștilor scade cu 7%, pe fondul reducerii voucherelor de vacanță.
  • Turiștii preferă servicii mai scumpe și de calitate, iar destinațiile populare rămân litoralul, muntele, stațiunile balneo și Delta Dunării.
  • Infrastructura rutieră se îmbunătățește, iar evenimente ca BIBI CampFest atrag tot mai mulți turiști în natură.

În luna iunie, vânzările cresc cu 3%, însă numărul turiștilor scade cu 7%, potrivit BIBI Touroperator.

Tendința arată o piață tot mai orientată spre servicii de calitate și experiențe personalizate, în contextul în care turiștii devin mai selectivi. Valoarea medie a unui sejur ajunge la 1.040 lei, cu 9,5% mai mare față de anul trecut, pe fondul scumpirilor și al cererii pentru servicii superioare.

Voucherele scad și turismul se adaptează

Reducerea valorii voucherelor de vacanță de la 1.600 la 800 de lei afectează vizibil turismul intern. Cele mai populare destinații rămân litoralul (Mamaia, Eforie Nord, Jupiter), stațiunile montane (Sinaia, Poiana Brașov, Predeal), balneo (Băile Felix, Băile Herculane, Călimănești) și Delta Dunării.

Titlurile zilei

Tesla și Nvidia dezamăgesc pe bursă în 2025
Trump impune o taxă de 10% țărilor aliniate BRIC
Musk lansează partidul politic „America Party”
ÎNCEPE MUSKARADA 2.0?
CUM SE MIȘCĂ SPHERA?
Bitdefender are venituri de 434,5 mil.$/2024

Un succes notabil îl reprezintă BIBI CampFest, ajuns la a patra ediție, cu peste 1.300 de participanți, dublu față de 2024. Evenimentul promovează turismul activ, de familie, în natură.

Ce spune Adrian Voican, președinte, Bibi Group4travel?

„În luna iunie, însorită, cu mai multe sărbători și zile libere am avut cifre de vânzări în creștere. Noile măsuri fiscale se pare ca afectează mai puțin turismul decât ne temeam. TVA -ul la cazare crește cu doar 2% față de amenințarea creșterii cu 10-12%.  ANAT și celelalte patronate și asociații din turism au reușit să limiteze impactul devastator al iminenței creșteri peste noapte a TVA. Totuși anul este extrem de dificil în continuare, practic fără vouchere de vacanță și cu bugete drămuite. Unii dintre turiști renunță la vacanță în timp ce alții aleg să plece în afara, profitând de intrarea României în Schengen. Luna iulie este determinantă pentru sezonul estival actual”, spune el.