• Turismul de incoming reprezintă doar 15% din ospitalitate, cu Bucureștiul în top, scrie ZF.
  • România oferă stațiuni balneare, aventură, cultură și tradiții locale.
  • Țara poate atrage 10 mil. turiști străini în 7 ani prin promovare eficientă.

Turismul de incoming contribuie cu doar 15% la sectorul ospitalității, în timp ce majoritatea turiștilor sunt români. Bucureștiul rămâne destinația preferată a vizitatorilor străini. Din 14,4 milioane de turiști cazați în România, doar 2,3 milioane sunt din afara țării.

Oferta turistică este diversificată

România oferă o gamă variată de atracții, precum stațiunile balneare, turismul de aventură, cultura, istoria, litoralul, munții și tradițiile locale.

Aceste destinații atrag în special turiști români, fiind mai puțin cunoscute în rândul străinilor.

Titlurile zilei

Moody’s schimbă perspectiva de rating a României de la stabil la negativ
Aurul depășește 3.000 de dolari uncia
Salariul mediu net ajunge la 5328 lei în ianuarie
Ford Otosan Craiova începe livrarea primelor mașini electrice fabricate în România
Tesla este prinsă în focul războiului comercial
UiPath cumpără compania de A.I. Peak

Ce potențial de creștere are România?

Adrian Voican estimează o creștere anuală de 20% a turismului de incoming, ceea ce ar putea duce la 10 milioane de turiști străini în șapte ani.

România nu poate susține un turism de volum precum Bulgaria sau Grecia, din cauza infrastructurii limitate.

Care este strategia de dezvoltare?

Turismul românesc nu ar trebui să concureze cu marile destinații consacrate, ci să își valorifice punctele tari.

Produsul turistic există și oferă o bază solidă pentru creștere, însă este necesară o promovare mai eficientă a avantajelor sale, în locul accentuării deficiențelor.