- Costa Cruises: Turiștii români aleg croaziere în Spania, Italia, Franța.
- Costa Cruises: Turiștii români aleg croaziere în insulele grecești.
- 2025: Cererea pentru vacanțe pe vas de croazieră are +30% an/an.
- Vânzările Costa Cruises în România cresc cu 70% față de 2023.
- Prețul unei croaziere pornește de la 599 € de persoană pentru 7 nopți.
- Prețul unei croaziere în jurul lumii poate ajunge la 16.499 €/persoană.
Românii se îndreaptă tot mai mult spre croaziere ca opțiune de vacanță. În 2025, cererea pentru vacanțe pe mare creșt cu 30% față de anul trecut, în timp ce vânzările Costa Cruises în România au un plus de peste 70%.
Advertisment
Prețul pentru o croazieră de 7 nopți pornește de la 599 de euro de persoană, cu servicii all-inclusive, dar poate ajunge și la peste 16.000 de euro pentru turul lumii.
Cele mai căutate destinații sunt Marea Mediterană, insulele grecești și fiordurile norvegiene, iar itinerariile includ acum și experiențe la sol, adaptate fiecărui profil de turist.
Titlurile zilei
Ce spune Liana Epure, marketing manager CruiseHub?
„Această creștere este comparabilă cu anul 2023 și poziționează România pe locul 2 ca jucător important în piața din centrul și estul Europei, după Polonia, pentru Costa Cruises. Explicația este și faptul că e o vacanță inedită și încă neexploatată, o nișă de creștere pentru români.
Succesul este dat și de faptul că este un produs competitiv, cu tarife avantajoase, începând de la 599 de euro, cu tot cu pachet de băuturi inclus și pensiune completă. Pe de altă parte, este și un produs de vacanță care nu are sezonalitate, așadar putem călători pe o navă de croazieră oricând ne dorim de-a lungul anului.
Iar una dintre destinațiile preferate de români în perioada aceasta este chiar în Dubai, iarna aceasta, cu tarife extrem de potrivite de 1099 de euro, cu tot cu zbor și croazieră pentru șapte nopți.
De asemenea, considerăm că succesul acesta al Costa Cruises pe piața din România se datorează și faptului că este tipul de vacanță cu cea mai mare rată de satisfacție. Practic, serviciile la bord sunt de o înaltă calitate și determină 9 din 10 pasageri să-și dorească să revină la bordul unei nave de croazieră în mai puțin de un an sau cel puțin o dată, iar cei care revin, o fac în mai puțin de un an de la coborârea de pe vas.
Totodată, Costa investește enorm în ultimii patru ani în comunicare și susținere a companiilor tur operator, respectiv a agențiilor revânzătoare din toată țara, iar această susținere se translatează în aceste rezultate.
Bineînțeles că planurile pentru 2025 și nu numai sunt să continue în susținerea noastră a agențiilor de turism și a comunicării pentru români, a ceea ce înseamnă produsul de croazieră.
Este, într-adevăr, așa cum determină și cifrele, un produs de vacanță în continuă creștere. Așa cum spuneam, cota de piață a croazierelor ca prima opțiune de vacanță este încă mică, așadar, există potențial enorm.
În ceea ce observăm ca obicei de consum, în ultimii doi ani a crescut mai mare deschiderea din partea tinerilor și a familiilor cu copii pentru o astfel de vacanță. Dat fiind faptul că la bordul navelor de croazieră turiștii beneficiază de un program variat de divertisment pe lângă serviciile de cinci stele pe care le găsesc în orice alt resort din lumea asta mare.
Așa cum spuneam, și serviciile prestate de personalul de pe navă sunt de înaltă calitate, astfel că nu mai este nevoie să împachetezi, despachetezi timp de șapte zile în timp ce fiecare zi vizitezi o altă destinație.
Iar media de vârstă a scăzut în ultimii ani la nivel global la 46 de ani, așadar, la bordul navelor de croazieră Costa găsim tot mai mulți tineri. Totodată, familiile cu copii beneficiază și de tarife speciale, astfel copiii până în 18 ani nu plătesc în afara taxelor de servicii. Au facilități financiare extraordinar de bune”, spune ea.