• Inteligența artificială transformă turismul, de la planificarea călătoriilor la optimizarea rutelor și recomandarea unor destinații mai puțin aglomerate.
  • 80% dintre turiști vizitează doar 10% dintre atracțiile lumii, suprasolicitează infrastructura și afectează comunitățile locale.
  • Londra, Bangkok și Tokyo conduc în turismul de agrement, în timp ce călătoriile de afaceri sunt dominate de orașe asiatice precum Shanghai și Kuala Lumpur.

Noua tehnologie poate fi un punct cheie în planificarea și optimizarea călătoriilor. Restricțiile din unele orașe ar putea determina turiștii să caute destinații alternative, iar aglomerația din aeroporturi i-ar putea face pe mulți să caute destinații mai apropiate, unde se poate ajunge cu mașina.

80% dintre călători vizitează 10% din cele mai importante locuri turistice din lume, conform unei analize realizate de McKinsey and Company.

Ce impact are inteligența artificială asupra turismului acum?

„Cred că deja au început să se vadă unele semne de implementare a gen A.I. în turism și știm că partea cea mai importantă este analiza de date, foarte multe date, crearea de texte și foarte interesantă analiza de imagini. GVT Vision este wow, spun specialiștii. Deci ne așteptăm să câștigăm foarte mult timp. De exemplu, noi promovăm mii, zeci de mii de hoteluri în întreaga lume și trebuie populate de scrieri, date în sistemele de rezervări și asta cu muncă umană practic poate să dureze și ani de zile, dar cu inteligența artificială poate fi foarte scurt”, spune Voican.

Titlurile zilei

ce urmează pentru imobiliare?
ce se alege de burse?
bvb suspendă restart energy one
Gen Z reduce consumul de vin
Chimcomplex construiește fabrica de poliepoxizi în Oneşti
Banca de Investiţii şi Dezvoltare e lansată oficial

„De asemenea, pe măsură ce salariile cresc și în România, nu mai e interesant, nu mai reușești să plătești oameni care să lucreze zi și noapte ca să răspundă solicitărilor, care vin absolut și sâmbăta și duminica, zilele de sărbătoare, noaptea. Și atunci, ChatGPT-ul poate să preia o bună parte din munca asta de răspuns și de asistență cu chatboturile, care să rezolve practic pe jumătate eventual și să încălzească discuția din perioada de nu știu, luni, când vin agenții de turism la serviciu și pot să aibă mai multă eficiență”, adaugă Voican.

„De asemenea, noi facem incoming și aducem mulți turiști străini și atunci prezentările noastră trebuie traduse în funcție de limba de unde vin întrebările. Traducerea simultană și rapidă în multe limbi iarăși este o aplicație foarte interesantă a inteligenței artificiale. Ca să nu mai vorbim de alte lucruri importante și ele, generare de documente, de contracte semnate la distanță, semnături digitale și așa mai departe, și organizarea acestor documente.

Tot în legătură cu creșterea numărului de utilizatori, de turiști. Interacțiunile acestea ajung la numere foarte mari, în timp ce câștigurile sunt tot mai mici în turism. Concurența e foarte mare, acerbă, e la nivel global și atunci nu mai poți face față doar cu muncă manuală. Și probabil că orice agent de turism va avea foarte curând un asistent personal care să îl ajute măcar în anumite momente pe termen scurt, așa cum există, nu știu, și pilotul automat la avioane sau chiar și la mașini.”, spune Adrian Voican, vicepreședinte ANAT, pentru Aleph Business.

Cum va evolua turismul de acum și ce rol va avea A.I.-ul în viitor?

„Ca să te bucuri de un peisaj minunat. Uite pe Valea Prahovei, uneori stai trei ore în trafic. Deci dacă scurtezi partea asta de trafic, de muncă, fără plăcere, dacă vrei, te bucuri mai mult de partea frumoasă.

Deci, cu siguranță, A.I.-ul va ajuta turismul și cred că fiecare dintre noi îl va folosi, atât turiști cât și specialiști în turism, astfel încât experiența să fie mai plăcută și să aibă mai puține părți din aceste arii de, cum a fi cea până ajungi la destinația respectivă”, conchide Voican.