• 22% dintre organizații consideră că sunt foarte pregătite din punct de vedere al talentelor și competențelor pentru a adopta GenAI.
  • 77% dintre organizații planifică să își mărească investițiile în tehnologii de marketing în următorul an.
  • Cele mai mari creșteri sunt așteptate în domeniul Generative AI (45%) și realității augmentate (35%).

Trei sferturi dintre companii (75%) folosesc tehnologii de marketing, inclusiv inteligenţa artificială generativă (GenAI), ceea ce duce la creşterea productivităţii activităţilor de vânzări şi a satisfacţiei clienţilor, precum şi la scăderea costurilor indirecte de marketing, arată datele unui studiu Deloitte.

Potrivit cercetării “Chief Marketing Officer (CMO) Survey”, realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale ale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.

“Atunci când analizează eficienţa tehnologiilor de marketing, experţii în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potenţiali clienţi noi (lead generation), menţionat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) şi conversia clienţilor potenţiali în clienţi reali (65%). Indicatorii legaţi în mod direct de clienţi, cum ar fi veniturile potenţiale totale generate de un client prin toate interacţiunile sale cu brandul – customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) şi accelerarea oportunităţilor de a atrage noi clienţi – pipeline (23%) sunt mai puţin utilizaţi”, arată studiul.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

Gen AI este utilizat de organizaţii în proporţie de 7% din timpul alocat activităţilor specifice de marketing.

Care sunt avantajele utilizării acestei tehnologii?

Specialiştii în marketing menţionează: productivitatea activităţilor de vânzări (creştere de 5%), satisfacţia clienţilor (+6%) şi costurile indirecte de marketing, care au scăzut în medie cu 7%.

Concluziile studiului evidenţiază, totodată, faptul că alocarea financiară pentru marketing, ca procent din bugetul companiei, continuă să scadă în 2024 şi a ajuns la 10%, de la un maximum 14%, în 2022. În schimb, bugetul de marketing ca procent din veniturile companiei s-a majorat la 10%, în primăvara acestui an, de la 9% în toamna anului 2023.

În ceea ce priveşte cheltuielile totale de marketing, este de aşteptat ca acestea să crească cu 5%, în următoarele 12 luni. Estimările arată o scădere a cheltuielilor pentru activităţile de marketing digital, la 8% în anul următor, de la 9% în 2024.

Cheltuielile cu activităţile de social media vor creşte uşor, de la 11% din bugetul total de marketing în 2024, la 12% în următoarele 12 luni, dar vor urca la 16% în cinci ani.

Cea mai recentă ediție a sondajului CMO se bazează pe răspunsurile a aproape 300 de lideri de marketing, activi în 15 sectoare industriale din SUA.