Oricine poate utiliza acum ChatGPT, instrumentul gratuit de inteligență artificială lansat de OpenAI. Birourile de turism din toată lumea folosesc deja instrumentul pe post de angajat, cerându-i evaluări ale site-urilor și recenzii despre cazări. Mai mult, ChatGPT scrie și e-mailuri către clienții agențiilor de turism cu privire la diferitele opțiuni de vacanță. Companiile aeriene, hoteliere și cele de închiriere de mașini l-ar putea folosi în viitor pentru a-și ajuta agenții virtuali să răspundă la o gamă mai largă de întrebări din partea clienților într-un timp limitat, scrie New York Times.

Recent, o agenție de turism din Bridgeport, Connecticut, a cerut instrumentului ChatGPT să formuleze câteva oferte de excursii pe care agenția le-ar putea prezenta clienților care doresc să viziteze regiunea Toscana. ChatGPT a furnizat o listă cu 14 idei de activități, incluzând tururi la vinării și vizite la muzee, sugerând turiștilor chiar și o oprire pentru înghețata delicioasă din piața orașului medieval San Gimignano. „Știam toate aceste lucruri”, a spus Oded Battat , directorul general al agenției Traveland, dar, a adăugat el, ChatGPT “ne-a scutit de bătaia de cap prin colectarea tuturor informațiilor rapid și prin elaborarea lor într-un format pe care să-l putem trimite prin e-mail clientului.”

Pe măsură ce sistemele de inteligență artificială precum ChatGPT se îmbunătățesc, acestea ar putea înlocui cu totul angajații agențiilor de turism și consilierii de călătorie, a declarat Chad Burt, co-președinte al companiei OutsideAgents care are în prezent 8.000 de consilieri în rețeaua sa. 

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Dar, a spus el, „înlocuirea agenților de turism a fost mereu predictibilă, iar fiecare nouă tehnologie este un instrument care trebuie folosit în turism”. Burt, care a utilizat ChatGPT pentru a planifica peste 100 de itinerarii spune că instrumentul este un punct de plecare grozav prin care agenția “poate economisi ceva muncă de bază”. Momentan însă, „un agent bun trebuie încă să verifice informațiile furnizate de AI și să îmbunătățească instrumentul”, a explicat el. Burt este de părere că la momentul de față doar un om poate să ofere clienților 100% ceea ce își doresc cu adevărat, în timp ce software-ul obține „70 sau 80 la sută”.