Facebook intenţionează să îşi schimbe numele săptămâna viitoare, a anunţat The Verge, citând o sursă care are cunoştinţe directe despre acest lucru.
Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, plănuieşte să vorbească despre schimbarea numelui în cadrul conferinţei anuale Connect a companiei, pe 28 octombrie, dar acesta ar putea fi dezvăluit mai devreme.
Rebrandingul ar poziţiona reţeaua de socializare ca unul dintre numeroasele produse sub o companie mamă, care va supraveghea, de asemenea, grupuri precum Instagram, WhatsApp, Oculus şi altele, potrivit Reuters.
Mişcarea de rebranding va reflecta, de asemenea, accentul pus de Facebook pe construirea aşa-numitului metavers, o lume online în care oamenii pot folosi diferite dispozitive pentru a se deplasa şi comunica într-un mediu virtual, potrivit raportului.
Facebook a investit masiv în realitatea virtuală (VR) şi realitatea augmentată (AR) şi intenţionează să îşi conecteze cei aproape trei miliarde de utilizatori prin intermediul mai multor dispozitive şi aplicaţii.
Marţi, a anunţat că intenţionează să creeze 10.000 de locuri de muncă în Uniunea Europeană în următorii cinci ani pentru a contribui la construirea acestui metavers.
Zuckerberg vorbeşte despre metavers încă din luna iulie, iar acest cuvânt la modă, inventat pentru prima dată într-un roman distopic cu trei decenii mai devreme, a fost menţionat şi de alte firme de tehnologie, precum Microsoft.
Raportul The Verge spune că un posibil nume pentru companie ar putea avea legătură cu Horizon. Recent, Facebook şi-a redenumit platforma de jocuri VR în curs de dezvoltare, denumită „Horizon”, în „Horizon Worlds”.