• Sundar Pichai spune că e inacceptabilă greșeala cu Gemini.
  • Google ar încerca să saboteze tehnologia A.I., spun conspiraționiștii.
  • CEO-ul DeepMind speră ca Gemini să revină „în câteva săptămâni”.

După scandalul cu Gemini, ies conspirațiile ca ciupercile după ploaie. Ultima găselniță? E un fiasco executat cu bună știință.

Prima ipoteză e că Google ar fi lansat imaginile cu naziști cu bună știință, ca să stârnească controverse. I-ar fi lăsat pe angajați de izbeliște, să fie woke și principiile lor au afectat modelul A.I..

Sunt deja puși la zid. În 2015, Google Photos a etichetat doi oameni de culoare ca fiind gorile. Acum, compania încearcă cu orice preț să-și spele imaginea și trece în cealaltă extremă.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Sundar Pichai spune că e inacceptabil, recunoaște că Google a greșit și promite să facă modificările necesare pentru a nu repeta greșeala.

Demis Hassabis, CEO-ul DeepMind speră să dea drumul la Gemini în următoarele săptămâni.

Tot el spune că au fost bine intenționați. Copania abordează „gamă universală de posibilități” în imaginile pe care le generează Gemini și ia în calcul toate țările cu toate culturile lor.

Google vrea, în secret, ca tehnologia să nu prindă

O altă conspirație spune că Google ar arunca intenționat controverse ca să elimine credibilitatea în A.I., automat în competitori.

Vrea să înlăture încrederea și să stârnească frica față de tehnologie, roboți și mașinării controlate de A.I., spune un analist Bernstein.

E o amenințare pentru business-ul pe care-l monopolizează: motorul de căutare. Un A.I. avansat ar lăsa foarte puțin loc pentru reclame.

De ce? Îl întrebi, îți răspunde, iei decizia, nu mai ai nevoie de Google, cu reclamele nemarcate, adaugă el.

Gemini ne arată că Google își schimbă modelul de business

Google vrea să treacă de la reclame la abonamente. Nu mai vrea bani din reclame, probabil și din cauza A.I.-ului care le-ar pune pe hold business-ul o perioadă.

Google a lansat recent un serviciu de abonament pentru Gemini Advanced, o soluție îmbunătățită cu mai multe capabilități a Gemini. Costă 20 dolari pe lună.

Pichai a vorbit despre abonamente ca model de afaceri pentru A.I..

Cu atâția bani investiți în A.I., companiile care dezvoltă au nevoie și de un return. Viitorul A.I. nu va fi gratuit, spun experții.

La un calcul simplu: 1 miliard de oameni se abonează la pachetul Gemini Advanced și plătesc 20 dolari pe lună, rezultă 240 de miliarde de dolari în venituri pe an.

Și Amazon face asta cu Alexa. Deși serviciul era gratuit în trecut, vor s-o alimenteze cu un LLM, și să fie disponibilă cu abonament.