- Liviu Sima: Ţintim o evaluare de peste 10 mil. euro.
- Liviu Sima: Ulterior, luăm în calcul alte majorări de capital.
- În perioada următoare, IT Genetics depune prospectul de listare la ASF.
- Liviu Sima: Societatea este parte a grupului ITG.
- Societatea are afaceri în valoare de 96,2 mil. lei în 2024, +36% an/an.
- Societatea are profitul net de 4,6 mil. lei în 2024, +84% an/an.
- Liviu Sima: Avem în prezent câteva M&A-uri în pipeline.
„Ţintim o evaluare de peste 10 mil. euro şi ulterior luăm în calcul alte majorări de capital. După listarea la BVB, estimată pentru anul viitor, compania IT Genetics plănuieşte investiţii într-un laborator de automatizări industriale, perfecţionarea soluţiilor software, extinderea în regiune şi achiziţii strategice”, spune Lilivu Sima, fondator, IT Genetics. În perioada următoare, IT Genetics va depune prospectul de listare la ASF. Societatea – parte a grupului ITG – încheie anul trecut cu afaceri în valoare de 96,2 mil. lei, în creştere cu 36% faţă de 2023, în timp ce profitul net a urcat cu 84% la 4,6 mil. lei.
Advertisment
Ce spune Liviu Sima, fondator, IT Genetics, pentru Aleph Business?
„Vom folosi aceste fonduri pentru a accelera proiectele noastre strategice pe care le avem în interiorul grupului TG. În principal, avem câțiva piloni. Unul ar fi extinderea portofoliului de soluții software în direcția logisticii și în zona de retail și HR, iar un al doilea ax prioritar este scalarea regională. Ne dorim să ne consolidăm prezența regională atât intern, în România, cât și să creștem în piețe externe. Avem în plan să ne extindem în două noi țări în perioada următoare și, evident, să consolidăm birourile pe care le-am deschis recent în Spania și în Italia. De asemenea, ne propunem să dezvoltăm o nouă fabrică pentru business-ul nostru din Trava, unde producem local etichete profesionale și avem o cerere în creștere. Și nu în ultimul rând, desigur, încercăm să targetăm și achiziția unor alte companii. Să facem niște M&A-uri cu companii complementare și să întărim cumva ecosistemul nostru cu know-how, cu portofoliul de soluții sau chiar cu rețea comercială.”
Cum răspund aceste soluții software nevoilor actuale ale clienților din industrii?
„În principiu, clienții noștri au nevoie de trei lucruri: de control, de viteză și eficiență. Și, așa cum spune și sloganul nostru, noi încercăm să optimizăm activitățile operaționale în companii și astfel, de exemplu, planograma, sistemul nostru de warehouse management digitalizează depozitele, reduce erorile în procesarea comenzilor și oferă o imagine clară asupra operațiunilor din depozit. Un alt exemplu ar fi în retail, unde venim cu soluții de self checkout sau de etichete electronice de raft. Și toate aceste soluții reduc timpul de lucru al lucrătorilor ori din depozit, ori din retail și îmbunătățesc experiența clientului final. Adică, ideea este ca mărfurile să ajungă corect și mai repede la clientul final sau în retail, să funcționeze cât mai bine toate ciclurile interne din magazine.”
Titlurile zilei
Care sunt piețele țintă pentru extinderea regională?
„În momentul de față noi suntem concentrați pe Europa de Sud și Est, în sensul că avem o prezență regională aici, în jurul României, în Ungaria și în Bulgaria. Iar în ultimii doi-trei ani ne-am dus către Spania și Italia. Clar visăm să ne extindem și în noi țări. Avem provocări legate de diferențe culturale, diferențele culturale care se văd în business sau reglementări locale și plus adaptarea ofertei de soluții la specificul pieței. Evident, fiecare piață diferă, nivelul de competiție în fiecare piață e diferit. Avantajul nostru este că avem un model modular și scalabil și încercăm în fiecare piață să punem fix segmentul de soluții care credem noi că se potrivește și unde găsim oportunitate în piața aceea.”
Unde vedeți IT Genetics peste 5 ani?
„E clar că noi ne dorim să devenim un lider regional în automatizări și digitalizare pentru companii. Acesta este focusul nostru și ne dorim ca în următorii cinci ani să fim prezenți probabil în opt țări europene sau vrem o rețea bună de parteneri locali cu care să lucrăm, să avem produse software proprii mature și să avem un portofoliu complet de hardware, software și servicii. După ce ne listăm pe AUR, e clar că țintim să tranzităm în piața principală într-o perioadă medie, într-un termen mediu, încât să trecem într-o nouă etapă de maturizare. Probabil în cinci ani vom fi în jurul acestui moment și sper să depășim și o cifră de cincizeci de milioane de euro. Acesta e goal-ul nostru.”