Campionii cumpărăturilor online pe Europa de Est. România a avut vânzări de 6,2 miliarde de euro din comerțul electronic în 2021. Aproape jumătate din totalul de 14 miliarde realizat de retailerii din zona de est a Europei. Vânzările din România s-au majorat cu 11% față de 2020, iar estimările Ecommerce Europe şi EuroCommerce arată că sectorul va crește cu 13%, la 7 miliarde de euro până la finalul anului.

9 din 10 români au acces la internet, iar jumătate dintre ei au făcut cel puțin o achiziție online în 2021. Suntem totuși sub media europeană, unde 66% din populație a făcut cumpărături online în 2021.

Cum am ajuns în fruntea comerțului online din Europa de Est și spre ce ne îndreptăm, am discutat cu Cristi Movilă, general manager VTEX.

Titlurile zilei

volumul lucrărilor de construcții crește brut cu 24% în februarie
Trump spune că nu-l va concedia pe Jerome Powell
România este al doilea mare producător de miere din UE
Fechet semnează ghidul pentru programul "Rabla pentru tractoare"
Acțiunile cu dividende stabile pot depăși BET în perioade de scădere
Deficitul bugetar al României, în termeni ESA, urcă la 9,3% din PIB

“Am avut pe de o parte intrarea în mediul online a mai multor oameni, categorii de consumatori care nu erau în mediul online până la începutul pandemiei și intrarea mai multor verticale foarte interesante care, la fel, nu erau în mod tradițional prezente online – categoria de grocery. Am început să cumpărăm alimente online, asta însemna că începem să cumpărăm din ce în ce mai mult și celelalte produse online.

Suntem încă sub media europeană – doar 50% dintre români cumpără online, deși au acces la internet mult mai multe persoane.”, a povestit Cristi Movilă, general manager VTEX.