- Marius Drăgoi prezintă un sistem protetic complex la Curiosity Summit.
- NewCar4Future aduce noi update-uri pentru EV-ul produs la Cluj.
- George Haber vine cu cel mai nou proiect al său, ZenAIOS, care introduce inteligența artificială într-un loc unde va ajuta la salvarea de vieți, spune George Buhnici.
Ediția a doua CuriosITy Summit a adus pe scenă oameni din domeniile unde se face performanță și de unde vine schimbarea. Oameni care transformă lumea acum și mâine, spune George Buhnici, organizatorul CuriosITy Summit 2024.
Cine se remarcă la Curiosity Summit?
Proiectul lui George Haber, alături de Ștefan Amadu și Grigore Șerban, cercetători la Academia Tehnică Militară.
Ce reprezintă? Un sistem protetic complex.
Marius Drăgoi, AS. DC. Inginer, la Universitatea de Științe și Tehnologie UPB, a prezentat întregul sistem protetic.
Care sunt componentele?
Proteza, propriu-zisă a membrului inferior, o cască neuronală și echipamentul hardware necesar pentru control.
Cum funcționează? Cu puterea gândului.
Proteza a fost proiectată 3D și necesită calibrare constantă.
Este o metodă non-invazivă de utilizare a gândului, spune Marius Drăgoi, asistent inginer universitar la UPB.
“Casca neuronală dedicată captează activitatea electrică generată de către creier, iar hardware-ul încapsulat în cască convertește semnalul într-un semnal digital, aplifică semnalul și elimină zgomotul din acesta. Ulterior semnalul este trimis către computer, care la rândul său, convertește semnalul într-o comandă specifică”, spune Marius Drăgoi.
Prețul căștii este de 400 de dolari.
Prima maşină electrică românească
Mașina electrică produsă la Cluj „are o autonomie de 300 de kilometri” şi poate atinge „viteza maximă de 140 km/oră.” Maşina costă 450.000 de euro, spune Florin Dehelean, investitor New Car 4Future.
New Car 4 Future vine cu noi update-uri pentru EV-ul produs la Cluj.
Caroseria este sculpată, la fel și bordul. Iar sistemul de operare este produs tot de companie.
Construcția masinii a început în plină pandemie, în 2019. În roțile din spate sunt integrate motoarele. Doar pe punte spate, însă la solicitarea clientului se pot monta și pe punte față.
Bateriile mașinii sunt produse în România. Sunt amplasate în față și în spate.
Mașina nu are mânere, ușile se deschid doar cu o simplă atingere în stâlpul A și stâlpul B al mașinii. Schimbarea treptelor de viteze sunt pe touch, nu există schimbător, se face o simplă trecere cu touch.
George Haber prezintă cel mai nou proiect ZenAIOS
A.I., or not A.I.?
ZenAIOS introduce inteligența artificială într-un loc unde va ajuta la salvarea de vieți.
În acest moment este folosit într-un spital din Oradea.
“Sistemul de sănătate ar trebui să coste de 10 ori mai puțin și să fie de 100 de ori mai bun”, spune George Haber.
ZenAIOS conectează baza de date a spitalului, cu medicii, managerii, autoritățile și pacienții.
Dar asta nu-i tot. Conectează, triază și optimizează resursele.
” România are acum șansa să devină un lider global, modial, fiindcă este un nou ecosistem în care nimeni nu are avantaj față de ceea ce avem noi în România. Putem aduce România pe locul 1 în implementare de A.I. pentru sănătate și lucruri legate de medical plus A.I.”, spune George Haber, anteprenor în tehnologie.