- Este prima colaborare semnificativă între 2 companii
- OpenAI va folosi centrele de date existente ale AWS din SUA
- Deal-ul oferă acces la zeci de mii de procesoare grafice Nvidia
OpenAI anunță un acord major cu Amazon Web Services, divizia de cloud computing a Amazon, în valoare de 38 de miliarde de dolari, pe o perioadă de șapte ani. Este prima colaborare semnificativă între cele două companii și marchează o diversificare strategică a OpenAI în furnizorii de infrastructură, după ani de dependență exclusivă de Microsoft. OpenAI va folosi imediat centrele de date existente ale AWS din SUA, cu planuri de extindere. Deal-ul oferă acces la zeci de mii de procesoare grafice Nvidia, inclusiv modelele avansate GB200 și GB300, optimizate pentru AI. Acțiunile Amazon cresc cu 4% în ultima ședință și ajung la un nou maxim istoric.
Advertisment
Modelul „burn now, monetize later” al OpenAI este fezabil în contextul pierderilor prognozate? Ce strategii de reducere a costurilor ar recomanda pentru sustenabilitate pe termen lung? Ce spune Bogdan Tudor, CEO StartechTeam, pentru Aleph Business?
„Este un model foarte fezabil, chiar dacă OpenAI pierde bani, nu este singura companie care trece prin acest proces. De fapt, toate companiile de AI sunt pe minus în acest moment, dar au un potențial fantastic de a înlocui joburi, mai ales în faza inițială. Este vorba despre atragerea unui număr mare de clienți, iar OpenAI este în frunte cu 20 de ori mai mulți clienți decât Google, ceea ce reprezintă un avantaj uriaș. Acesta este modelul ‘burn now, monetize later’, care a fost utilizat și de alte mari companii în trecut, precum Amazon, care a înregistrat pierderi semnificative la început, dar a devenit acum una dintre cele mai profitabile companii din lume.”
Cum schimbă parteneriatul cu Amazon Web Services poziția AWS în cursa AI și ce avantaje aduce față de rivali precum Azure sau Google Cloud?
„Acest parteneriat cu AWS nu schimbă dramatic lucrurile, dar orice companie care poate oferi capacitate este binevenită. AWS vine la rândul său după un acord similar cu Oracle, iar toate aceste mișcări au ca scop consolidarea unui ecosistem economic care beneficiază de capital. Ceea ce se întâmplă acum este o concentrare enormă a capitalului în jurul câtorva mari companii. Și totuși, acest model de ‘market penetration’ presupune atragerea rapidă de clienți, dar mai este un risc: când toată lumea se așteaptă ca o anumită activitate să aibă succes, iar acest lucru nu se întâmplă, nu mai există cumpărători pentru produsul respectiv.”