• Musk face un live stream pe X în care se joacă Diablo 5 ore, timp în care abordează diverse aspecte legate de Starship, SpaceX, Tesla sau Optimus.
  • Tesla nu va produce propriul telefon, Optimus va costa între 20.000 și 30.000 de dolari, iar AGI va fi mai inteligent decât orice om în mai puțin de 2 ani, zice Musk.
  • Acționarii Tesla pot vota pentru cele 2 subiecte propune, mutarea sediului social al Tesla în Texas și pachetul salarial de 56 miliarde dolari propus pentru Elon Musk,  până în 13 iunie.

Musk are economia lui. Face live stream pe X, prin Starlink. Se joacă Diablo timp de 5 ore. Până acum, video-ul are peste 1 milion de vizualizări. Dar jocul adevărat e cel din realitate. Ce împărtășește Musk?

Spune că mașinile Tesla vor avea A.I.-ul Grok în viitor. În timpul live-ului, Boring Company anunță pe X că mașina sa de tuneluri, Proprock-3, a apărut în interiorul expansiunii fabricii Tesla Giga Texas. Acest tunel este destinat să transporte Cybertrucks, care sunt fabricate dintr-un oțel inoxidabil unic, dezvoltat parțial de Charlie Kuehmann, VP de Inginerie a Materialelor atât la SpaceX, cât și la Tesla.

Cu ce update-uri mai vine Musk și cum arată Muskonomy?

Musk abordează diverse aspecte legate de Starship, de la planurile de lansare, până la potențialele aplicații ale acestei rachete gigantice. El a menționat că SpaceX țintește o primă lansare a lui Starship la sfârșitul anului 2025 din Florida.

Musk a discutat și despre posibilitatea folosirii lui Starship pentru transportul earth-to-earth, subliniind că, deși ar putea fi fezabil din punct de vedere tehnic, rămâne de văzut dacă ar fi viabil comercial. Potrivit lui, o călătorie de la baza SpaceX din Texas până la aproximativ 1.000 de mile (1.609 km) în largul coastei Australiei ar putea dura mai puțin de o oră, cu o viteză de circa 26.000 km/h. Următoarea lansare, cu plăci termice îmbunătățite, va avea loc probabil în aproximativ o lună.

Ce planuri are Musk cu Marte?

Musk vrea să colonizeze Marte. Și să facă din omenire o specie multiplanetară. Referindu-se la complexitatea dezvoltării lui Starship, Musk a remarcat cu umor: “Dacă ar fi un joc video, acesta ar fi setat pe dificultate extremă”. El a subliniat că pentru a face o colonie auto-sustenabilă pe Marte vor fi necesare aproximativ 10 milioane de tone de încărcătură și un milion de oameni.

Musk spune că SpaceX țintește ca zborurile spre Marte să dureze între 2 și 4 luni și că vor folosi mașini de săpat tuneluri atât pe Lună, cât și pe Marte. Abordând paradoxul lui Fermi și necesitatea de a face viața multiplanetară, Musk a declarat: “Încercăm să accelerăm apariția vieții auto-sustenabile pe Marte”, estimând că o adevărată colonie marțiană ar putea apărea în “30, sperăm să nu fie 40 de ani”. El a clarificat că Luna va fi mai mult ca o “curte din spate” a Pământului, în timp ce Marte va fi o planetă cu adevărat independentă.

El a menționat că „terraformarea” planetei Marte ar însemna practic încălzirea ei. Și că acest proces ar putea dura mai puțin de un secol dacă este făcut “super-rapid”. Starlink va fi disponibil și pe Marte, oferind internet de calitate, deși cu o întârziere de 4-20 minute în comunicare.

Tesla nu va avea propriul telefon

Musk clarifică. Tesla nu intenționează să dezvolte un telefon propriu, concentrându-se în schimb pe îmbunătățirea capacităților vehiculelor sale.

Vorbind despre viitorul conducerii autonome, Musk a explicat că odată ce mașinile Tesla vor fi complet autonome, pasagerii vor putea folosi telefonul sau se vor putea juca în timpul călătoriei. În prezent, din motive de siguranță, jocurile sunt dezactivate în timpul condusului, cu excepția cazului în care pasagerul se află pe bancheta din spate.

Optimus va putea preda copiilor orice materie sau îi va putea lua de la școală. De asemenea, robotul va putea susține orice limbă, spune CEO-ul Tesla. În ceea ce privește prețul și disponibilitatea lui Optimus, Musk a estimat că acesta va costa între 20.000 și 30.000 de dolari, fiind mai ieftin decât o mașină. El a sugerat că suntem la mai puțin de 24 de luni distanță de apariția inteligenței artificiale generale (AGI), care va depăși inteligența umană.

Musk și-a exprimat sincera recunoștință față de acționarii Tesla pentru voturile lor repetate de susținere. Ce votează acționarii Tesla?

Cele 2 subiecte importante pe care shareholderii le votează sunt mutarea sediului social al Tesla în Texas și pachetul salarial de 56 miliarde dolari propus pentru Elon Musk.

De ce vrea să mute sediul social al companiei în Texas?

1.Nemulțumirea lui Elon Musk față de reglementările și taxele din California.

Tesla și-a mutat deja sediul central din California în Texas în 2021, după ce Musk a criticat dur cadrul legislativ californian. Mutarea sediului social ar alinia înregistrarea legală a companiei cu locația efectivă a sediului central.

2.Respingerea de către un judecător din Delaware a pachetului salarial record de 56 miliarde dolari propus de Tesla pentru Musk.

Decizia instanței l-a determinat pe Musk să afirme “Nu vă înființați niciodată compania în statul Delaware” și să lanseze un sondaj pe platforma X privind mutarea sediului în Texas. Peste 87% din voturile exprimate în sondajul online al lui Musk au fost în favoarea schimbării statului de înregistrare a companiei în Texas.

3.Dorința de a se alinia cu preferințele exprimate public de Elon Musk.

Ca răspuns la rezultatul sondajului său online, Musk a anunțat că “Tesla va acționa imediat pentru a organiza un vot al acționarilor pentru a transfera sediul social în Texas”.

Ești acționar Tesla și nu ai idee cum să votezi? Îți arată Optimus. Mai ai la dispoziție 2 zile și 20 de ore.

CEO-ul Tesla are susținerea angajaților și a investitorilor de retail

Pare că acționarii retail sunt în favoarea lui Musk. CEO-ul Tesla spune pe X că aproximativ 90% dintre acționarii retail au votat în favoarea ambelor rezoluții.

Milan Kovac, inginer la Optimus spune: „Fie că la Tesla sau nu, aș spune același lucru: fără Elon, niciunul dintre aceste lucruri uimitoare nu s-ar fi întâmplat vreodată. Îmi pot imagina doar ce viitor mai mic am trăi fără implicarea și dăruirea lui.”

Nu e singurul. Un alt inginer la echipa Tesla Autopilot, Ashok Elluswamy, spune că Musk a fost motorul cheie al AI și al autonomiei la Tesla. El ne-a împins întotdeauna să realizăm lucruri mărețe, chiar și atunci când astfel de idei erau aparent imposibile la acea vreme.

Musk îi mulțumește și spune că fară el sau fară echipa din care face parte, Tesla ar fi fost doar o companie auto. Și că ar căuta un furnizor de autonomie care nu există. Și că nu i-a sugerat niciodată să scrie ceva despre el.

Loialitatea înseamnă mult pentru Musk. Și vrea să-i răsplătească pe cei care-i sunt loiali. Am menționat ceva de genul acesta înainte, dar, dacă vreuna dintre companiile mele devine publică, vom acorda prioritate altor acționari de lungă durată ai celorlalte companii ale mele, inclusiv Tesla. Loialitatea merită loialitate, scrie el pe X.