- ECDL România lansează platforma GhidAI.ro pentru IMM-uri.
- Managerii din România pot accesa gratuit platforma GhidAI.ro.
- GhidAI.ro transformă AI din teorie în practică pentru afacerile mici.
- Platforma ajută IMM-urile să aplice AI în operațiunile curente.
- Florin Pogonaru, AOAR: digitalizarea nu mai este opțională.
- Platforma include ghiduri, exemple, chestionare și recomandări.
- Uniunea Europeană cere competențe clare în utilizarea AI.
- IMM-urile pot face un test de autoevaluare digitală pe platformă.
- Recomandările personalizate ajută la adoptarea eficientă a AI.
IMM-urile din România au un nou aliat: GhidAI.ro, platforma care transformă Inteligența Artificială din buzzword în strategie de business.
Advertisment
Lansată de ECDL România în parteneriat cu AOAR, platforma oferă ajutor antreprenorilor și managerilor care vor să transforme AI-ul dintr-un termen tehnologic abstract într-o soluție aplicabilă, capabilă să reducă costuri, să eficientizeze operațiuni și să susțină deciziile de business.
Potrivit dezvoltatorilor, platforma este 100% online, gratuită și ușor de utilizat.
Titlurile zilei
Lansarea vine într-un moment în care digitalizarea devine o condiție esențială pentru competitivitatea firmelor mici și mijlocii, pe fondul noilor reglementări europene în ceea ce privește utilizarea AI. Cum funcționează?
Ce spune Irinuca Văduva, coordonator, GhidAI.ro și manager general, ECDL Romania?
Cum răspunde GhidAI.ro provocărilor concrete cu care se confruntă IMM-urile românești în adoptarea tehnologiilor AI, dincolo de simpla informare?
„GhidAI.ro este o platformă pe care ne dorim să o dezvoltăm, mai mult decât un simplu ghid. În momentul acesta, antreprenorii și managerii din România pot să acceseze platforma. Aici vor găsi un ghid practic cu explicații clare despre ce este AI și cum poate fi integrat în fluxul lor de business, cu exemple concrete și soluții tech adaptate pieței locale. Și în plus, aici pot să parcurgă un digital test, prin care își auto-evaluează nivelul de digitalizare și care îi ajută să înțeleagă ce pași următori ar trebui să facă, astfel încât să poată să integreze aceste instrumente atât de oportune pentru activitatea lor și să travezeze un proces real și eficient de transformare digitală.
În urma chestionalului digital, specialiștii noștri vor reveni către companii cu recomandări personalizate, așa încât să susținem trecerea companiilor IMM-urilor românești, în principal în era aceasta a tehnologiei. Trebuie să înțelegem că inteligența artificială nu mai este un lux rezervat marilor corporații și pentru a avea o economie sustenabilă și up-to-date, ca să zic așa, trebuie să susținem micii antreprenori și managerii întreprindelor mici și mijlocii din România să poată să crească competiția”, spune ea.
Ce tipuri de soluții AI pot avea impact rapid și vizibil asupra eficienței sau competitivității într-o firmă mică sau mijlocie din România?
„Sunt soluții diferite și adaptate profilului companiei, dar și departamentului pe care vrea să-l crească compania respectivă. Noi venim cu exemple atât pe zona de marketing, dar și pe zona industriei, pe zona producției, deci sunt soluții variate și perfect adaptate fluxului din fiecare companie”, continuă ea.
Ce rol joacă alfabetizarea digitală și AI literacy în pregătirea IMM-urilor pentru cerințele AI Act?
„Uniunea Europeană a făcut un pas foarte important prin AI Act, un pas în reglementarea utilizării inteligenței artificiale și aici impune inclusiv cerințe foarte clare de AI literacy. Practic începând din luna februarie acestui an, toate organizațiile din Uniunea Europeană care dezvoltă sau utilizează sisteme de inteligență artificială trebuie să se asigure că au angajați cu competențe relevante pentru a lucra eficient și foarte important responsabil cu aceste tehnologii. Este un proces de AI literacy care trebuie parcurs obligatoriu, este esențial așa încât să traversăm acest proces într-un mod, cum spuneam, eficient și mai ales responsabil”, explică ea.
Ce urmează pentru GuideAI.ro? Care sunt provocările și oportunitățile pentru 2025?
„GhidAI.ro urmează să ofere aceste soluții personalizate tuturor și multelor companii care deja folosesc platforma și ne dorim să venim cu foarte multe resurse și cu exemple practice pentru antreprenorii și managerii români. Cum spuneați la început, vrem să transformăm inteligența artificială dintr-un password, din ceva teoretic, într-o strategie reală de business, în ceva aplicat care să dea un avantaj competitiv real companiilor. Vă ținem oricum la curent cu multe alte dezvoltări pe care sperăm să le alipim pe parcursul anului 2025 la platformă”, spune ea.