• Publicitatea digitală trece de la „deceniul datelor” la „deceniul creativității”, pe fondul restricțiilor și costurilor mai mari ale datelor, scrie CNBC.
  • (Re)Generative AI sporește creativitatea, eficiența și scalabilitatea reclamelor pe diverse platforme.
  • Aplicațiile includ extinderea conținutului social media, transformarea acestuia în spoturi TV și strategii omnichannel adaptabile.

În ultimul deceniu, publicitatea digitală este dominată de date, care revoluționează modul în care sunt identificate și țintite audiențele, precum și felul în care este măsurat succesul campaniilor, conform CNBC.

Dacă în 2014 publicitatea digitală reprezintă doar 25% din cheltuielile totale în domeniu, astăzi ajunge la aproape două treimi, echivalentul a 667 miliarde dolari anual.

Industria publicității intră în „deceniul creativității”, unde (Re)Generative AI permite inovație

În prezent, însă, industria intră într-o nouă etapă – „deceniul creativității” – pe fondul limitărilor tot mai mari cu privire la colectarea și utilizarea datelor, ceea ce crește costurile și reduce performanța. Cercetările arată că până la 70% din eficiența unei reclame este determinată de partea creativă, iar comportamentul omnichannel al consumatorilor cere o abordare orientată spre audiență, nu spre canale izolate precum Google sau Meta.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Generative AI promite inovații, dar ridică provocări legate de consistența brandului, riscul de încălcare a drepturilor de autor și potențiale erori sau părtiniri generate de calitatea variabilă a datelor. De aici apare conceptul de (Re)Generative AI, care aduce un plus de valoare prin capacitatea de a analiza activele creative existente și de a genera noi versiuni inovatoare, reduce costurile și timpul de producție și permite scalarea conținutului pe multiple platforme cu cerințe diferite.

Aplicarea (Re)Generative AI deja este posibilă: extinde conținutul de succes din social media către alte canale și ecrane, transformă clipurile virale în reclame TV pentru maximizarea bugetelor și adoptă o strategie omnichannel prin crearea automată de reclame adaptabile diverselor platforme și reflectă obiceiurile variate de consum ale publicului.