• Footprints AI lansează un Copilot AI conversațional pentru retail.
  • Platforma interpretează în timp real achizițiile din magazine.
  • Sistemul analizează date colectate din peste 3.500 de campanii.
  • A.I.-ul identifică tipare de cumpărare și generează insight-uri.
  • 3.800 de unități comerciale noi sunt posibile în România.
  • Retailerii pot adapta oferta la cererea reală a comunității.
  • AI-ul detectează vânzări ridicate după alegeri: zahăr +15%, alcool +14,8%.
  • Produsele de bază scad: paste -30,8%, făină -12,7%.
  • Footprints AI are o echipă de 50 de specialiști.
  • Tehnologia e oferită gratuit retailerilor parteneri.

Retailul românesc intră într-o nouă eră.

O platformă dezvoltată local, de Footprints AI, transformă fiecare magazin într-un senzor inteligent.

Lansarea Copilotului AI aduce pentru prima dată în România o tehnologie conversațională capabilă să analizeze în timp real comportamentul de consum al clienților.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Cu 3.800 de unități comerciale noi posibile pe hartă și cu 3.500 de campanii deja derulate, startup-ul românesc pune A.I.-ul la raft.

Datele vorbesc: în doar o săptămână, prețul zahărului crește cu 15%, iar prețul ciocolatei cu 4%.

Ce urmează pentru retailul fizic?

Ce spune Dan Marc, CEO, Footprints AI?

„Tehnologia pe care am început-o în 2017 adresează încă de atunci o complexitate extraordinar de mare care se află în retail-ul fizic, în lumea fizică. Acelea, sute de mii de produse, milioane de produse, sute de mii de branduri, mii de magazine care sunt tranzacționate de milioane de persoane.

După ce am rezolvat acea problemă, acum în 2025, având în vedere că avem majoritatea experiență a ceea ChatGPT-ului și a ceea ce înseamnă copilot, adică o tehnologie către care mergem cu o întrebare în limbaj natural, în limbaj uman, și el ne răspunde foarte deștept, chiar ne vizualizează răspunsul respectiv și ne ajută să ne ghidăm înspre următorii pași sau înspre o rezolvare de problemă.

Ce am făcut este că am luat toate cunoștințele și toți algoritmii și toate informațiile pe care le avem de la toți partenerii de retail din România, dar și din afara României și am antrenat, că ăsta este cuvântul corect, am antrenat o tehnologie care poate să răspundă la o întrebare într-un limbaj absolut natural. De exemplu, poate să răspundă la întrebarea, eu sunt brandul X, am produsul Y în 500 de magazine din reginea Moldova, spune-mi și mie cum îmi merg astăzi vânzările.

Un lucru care în mod normal ar fi durat săptămâni, luni întregi, și să pot să aflu un astfel de răspuns. Și doi, veneau cu niște calcule foarte complicate, foarte costisitoare de timp și de resurse umană și erau foarte statice. Deci tu vedeai o poză de acum două luni de zile la această întrebare. Și acum, tehnologia noastră răspunde în timp real, uite cum stai cu vânzările, vezi că la magazine mai mici a crescut, vezi că la alea mai mari mai scazi, vezi că, de exemplu, femeile cu copiii nu mai cumpără la fel de bine produsul tău. În schimb, observăm o creștere a cumpărăturilor. Mai mulți bărbați pun de mai multe ori în coșul de cumpărături produsul tău. Tot felul de analize.

Astea sunt foarte ușor de vizualizat și doi, la fel cum și tu personal ai experiența cu ChatGPT, devine o conversație. E o conversație care te aduce pas cu pas chiar la o soluție, fă o promoție, sau dă drumul unei campanii, sau vezi că acolo ai nevoie de o distribuție mai bună. Un lucru care este extraordinar. Și asta îl face unic. Îl face unic pentru că experiența pe care noi o avem ca oameni recent, în lunile și anii recenți cu astfel de tehnologii, este una formidabilă și este toată antrenată doar legat de comportamentul nostru online și de conținutul online.

Cei care lucrează cu informații din offline, din nivelul fizic, nu aveau acces la acest tip de tehnologie și această experiență. Și acum au cu noi Și suntem de departe cei mai avansați. Suntem singura tehnologie care a ajuns la punctul ăsta. Să ușurăm atât de mult accesul la informații în timp real. Și trei, suntem singura companie, cu siguranță românească, dar companie de inteligență artificială, care cu propria tehnologie reușește să adreseze o astfel de problematică la nivel global. Și vă amintesc că doar companii mamut, cum este Amazon sau cum este Google sau cum este Walmart, adică Satele Unite sau Tesco din UK, au acces la astfel de tehnologii. Și noi avem tehnologia asta și o dăm tuturor partenerilor de retail cu care lucrăm.

Păi oportunitățile sunt destul de clare pentru noi. E o piață care tocmai se deschide. Imaginează-ți, rog, faptul că discuția de astăzi este în avangardă față de un moment, în câțiva ani, în care ceea ce spun eu acum o să fie cunoscut populației în sensul larg. Adică așa cum ești obișnuită cu social media, imaginează-se că în 2008 lumea nu era atât de obișnuită cu social media, cu experiența de Facebook sau de Instagram. Și oportunitățile vin din faptul că ceea ce facem noi, Retail Media, adică faptul că dăm voie unor branduri să poată să prezică și să își cheltuiască banii de advertising ca să vadă rezultate în vânzările din magazin, un lucru care în mod normal este disponibil doar pentru online.

Deci poți să faci o campanie în online și să vezi ce vânzări ai în online. Dar acum pentru prima oară cu noi poți să faci o campanie în online și în magazin și poți să vezi într-adevăr cum asta impactează în vânzările din magazin. Și oportunitatea vine din faptul că în momentul ăsta în Central Eastern Europe, deci în regiunea asta noastră a lumii, suntem cel mai mare ecosistem de Retail Media. Deci lucrăm cu retailers, cu agenții de publicitate și cu branduri, astfel încât am creat din Grecia până în Baltice și din România până în Cehia cel mai mare ecosistem de Retail Media.

Pe partea cealaltă, în alte regiuni geografice, oportunitatea noastră ține de faptul că avem parteneri care vor să ia rețeta de la noi. Vor să ia și tehnologia, vor să ia și serviciile, să învețe cum se face această meserie nouă, o meserie de publicitate. Și atunci lucrăm cu diferiți parteneri în America Latina, în America de Nord, în Asia Centrală, în Southeast Asia, ca să dăm și tehnologia și rețeta”, spune el.