• OpenAI lansează Strawberry și Orion, cu abonamente de 2.000$ pe lună.
  • Strawberry promite soluții avansate pentru probleme complexe și cercetări aprofundate.
  • Despre modelul Orion, informațiile sunt limitate, dar se așteaptă să fie la fel de avansate.

ChatGPT e ca inflația. Azi e 20 de dolari, mâine 2.000. Asta discută șefii OpenAI acum, spun surse The Information. 11 milioane de utilizatori plătesc abonament pentru chatbotul lor și generează companiei peste 225 milioane de dolari/lună. Parcă merge prea bine ca fiecare om să poată avea un asistent personal 24/7 pentru un preț convenabil. Ce-i drept, se consideră că A.I.-ul nu a generat până acum giganților tech vreun mare return, comparativ cu ce au investitit. Însă, OpenAI mai are și tensiuni economice pe lângă asta, scrie The Information. Dar poate nu ăsta e motivul.
Ar putea merge all in ca mai apoi să-I surpindă pe useri cu o reducere, până la 999 de dolari.

Acum apare și întrebarea…Cine va da această sumă pentru un chatbot?

Care sunt mai exact planurile lui Altman cu OpenAI?

OpenAI plănuiește să lanseze două noi modele lingvistice avansate, Strawberry și Orion, care ar putea schimba radical oferta sa de servicii. În timp ce abonamentul curent ChatGPT Plus este disponibil pentru 20 de dolari pe lună, noile modele ar putea introduce opțiuni de abonament premium cu prețuri de până la 2.000 de dolari lunar. Modelul Strawberry, care este așteptat să fie lansat în toamnă, promite să abordeze probleme complexe de matematică, să dezvolte strategii de piață și să facă cercetări aprofundate. Altman spune că va avea capacitatea de a rezolva sarcini pe care nu le-a întâlnit anterior.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Despre modelul Orion sunt disponibile puține informații, dar se așteaptă să ofere și el funcționalități avansate. În paralel, OpenAI este în plină campanie de atragere de fonduri, vizând investiții mari, de la companii precum Nvidia și Apple. Aceste investiții ar putea să crească valoarea de piață a OpenAI la peste 100 de miliarde de dolari. Strategia de preț pentru noile modele reflectă ambiția OpenAI de a răspunde cererii pentru soluții A.I. extrem de avansate și personalizate, având în vedere că funcționalitățile actuale sunt disponibile fie gratuit, fie prin abonamente accesibile.