• Milenialii și Gen Z sunt îngrijorați din cauza costului vieții și estimează că utilizarea de A.I. va avea efecte benefice, arată un studiu Deloitte.
  • Aproape 70% dintre tineri se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile.
  • Studiul arată că tinerii sunt conștienți că trebuie să acționeze pentru a combate efectele schimbărilor climatice.

Gen Z și milenialii din România știu despre costul ridicat al vieții și continuă să fie principala sursă de îngrijorare pentru ei. Gen Z totuși văd potențialul benefic al inteligenței artificiale generative în diverse domenii, arată un studiu Deloitte.

Ce mai spun tinerii despre costul vieții?

Aproape jumătate dintre mileniali (44%) și o treime dintre reprezentanții Gen Z (33%) sunt îngrijorați de costul tot mai ridicat al vieții de zi cu zi. Procentele sunt mai mari decât media globală de 42% pentru Millennials și 35% pentru Gen Z. Consecința directă este amânarea sau anularea unor planuri importante, precum achiziționarea unei locuințe (63% milenialii, 60% Gen Z), întemeiere unei familii (33% milenialii, 48% Gen Z) sau schimbarea locului de muncă (47% ambele generații).

„Tinerii români resimt puternic presiunea financiară, ceea ce îi determină să adopte strategii precum găsirea unui job suplimentar pentru venituri extra sau chiar renunțarea la anumite obiective pe termen lung”, spune Raluca Bontaș, Partener Deloitte România.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În același timp, Gen Z au așteptări ridicate de la inteligența artificială și alte tehnologii emergente. Peste 60% consideră că A.I.-ul va avea un impact pozitiv asupra calității informațiilor și conținutului media în următorii 3-5 ani.

“Generațiile mai tinere cred că experiențele online, inclusiv cele alimentate de A.I., le pot substitui semnificativ pe cele offline. Ei văd GenAI ca un instrument util pentru crearea de conținut, învățare sau chiar divertisment prin jocuri video”, adaugă Camelia Ivan, Partener Deloitte România.

Tinerii sunt conștienți de riscurile potențiale ale inteligenței artificiale, cum ar fi erorile, părtinirea sau utilizarea necorespunzătoare. Aproximativ 80% consideră că organizațiile media ar trebui să avertizeze publicul atunci când este folosit A.I.-ul pentru a genera conținut.