- Amazon lansează primii 27 de sateliți din proiectul Kuiper pentru a concura cu Starlink.
- Proiectul Kuiper devine un nou pilon de afaceri pentru Amazon, cu aplicații diverse.
- Amazon vizează lansarea serviciilor Kuiper până la finalul anului 2025, scrie FT.
Amazon lansează cu succes primii 27 de sateliți din cadrul proiectului Kuiper, un proiect care urmărește să concureze cu Starlink, inițiat de Elon Musk. Sateliții sunt plasați în orbită din Cape Canaveral, Florida, de către United Launch Alliance, o companie americană specializată în lansarea navelor spațiale, scrie FT.
Advertisment
Care e scopul proiectului Kuiper?
Proiectul Kuiper are ca obiectiv construirea unei constelații de 3.200 de sateliți, iar această lansare marchează un pas important pentru Amazon. În acest context, compania vizează să devină un competitor serios al Starlink, care este deja activ pe piață.
Care e strategia Amazon?
Andy Jassy, CEO-ul Amazon, vede în acest proiect un viitor business similar cu Amazon Web Services, e-commerce și Prime. Proiectul presupune investiții masive de capital, iar Amazon își propune să accelereze procesul de lansare a sateliților pentru a ajunge rapid la un număr suficient de sateliți pentru a oferi servicii comerciale.
Titlurile zilei
Ce aduce proiectul Kuiper?
Kuiper este un proiect vast, care nu se limitează doar la furnizarea de internet prin satelit; poate sprijini inovațiile în domenii diverse, de la sistemele de sănătate și vehicule autonome, până la dezvoltarea inteligenței artificiale.
Care sunt obiectivele Amazon?
Amazon vrea să lanseze serviciile bazate pe sateliții Kuiper până la sfârșitul anului 2025, pentru a atrage aceleași segmente de clienți ca Starlink: retail, afaceri și guverne.
În prezent, Starlink, care a început să lanseze sateliți în 2019, are deja peste 7.000 de sateliți în orbită și deservește mai mult de 4,5 milioane de clienți. Starlink controlează peste 60% din sateliții aflați pe orbită, ceea ce reprezintă o competiție semnificativă pentru Amazon.