Utilizatorii Revolut din România au realizat 107 milioane tranzacţii anul trecut, iar suma totală tranzacţionată a crescut cu 19,5% faţă de 2020.

Creşterea sumelor alocate de români călătoriilor, divertismentului şi ieşirilor la restaurante şi cafenele, reluarea treptată a obiceiului de a face cumpărături direct din magazine, menţinerea preferinţei pentru plăţile digitale, sunt doar câteva dintre tendinţele de anul trecut, aşa cum rezultă din tranzacţiile realizate de cei peste 1,5 milioane de clienţi ai aplicaţiei Revolut pe plan local.

Pe parcursul anului 2021, românii au realizat un număr record de tranzacţii – 107 milioane, iar volumul total al tranzacţiilor a crescut cu 19,5% faţă de 2020.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

„Practic, în 2021, unul din cinci utilizatori români a utilizat aplicaţia Revolut cel puţin o dată pe zi, pentru a efectua o plată, un transfer instant sau o achiziţie, iar baza noastră de clienţi activi a crescut cu 43% anul trecut şi cu 84% faţă de ultima lună de normalitate pre-pandemică (februarie 2020)”, a declarat Gabriela Simion, Revolut Romania Branch Head.

Anul trecut, clienţii din România au cheltuit cel mai mult la cumpărături (20% din volumul total tranzacţionat), pentru a achiziţiona alimente şi bunuri de uz casnic din supermarket-uri (15%) şi pentru divertisment (14,7%). Cele mai mari creşteri de buget au fost înregistrate, comparativ cu 2020, pentru categoria cheltuieli generale (+326%), pentru divertisment (+123%) şi călătorii (+111%).

În general, cumpărăturile clienţilor din România au fost pe un trend ascendent în 2021, indiferent de categoria de bunuri şi servicii achiziţionate, dar cele mai multe tranzacţii au fost înregistrate pentru mărfurile alimentare şi pentru serviciile de mobilitate (transporturi). Peste 30 de milioane de tranzacţii au fost efectuate în magazine alimentare şi supermarket-uri, cu o valoare totală a tranzacţiilor de 310 milioane de euro, urmate de tranzacţiile pentru servicii de transport – 19,4 milioane de tranzacţii (+73% faţă de 2020) şi 179 milioane de euo. Mobilitatea a fost în creştere şi raportat la 2019, românii efectuând de patru ori mai multe tranzacţii în 2021 faţă de anul anterior pandemiei, pentru a achita servicii de transport.

Datele mai arată că, în 2021, apetitul românilor de a călători şi de socializa a început revină treptat la cotele de dinainte de pandemia COVID-19. Anul trecut, utilizatorii români au cheltuit pentru călătorii peste 126 milioane de euro, adică dublu faţă de bugetele alocate acestei categorii de cheltuieli, în 2020, şi cu 80% mai mult decât în 2019. De asemenea, cheltuielile clienţilor cu serviciile de tip restaurant (cafenele, baruri, restaurante) s-au apropiat de 180 milioane de euro, o creştere cu 103% faţă de 2020 şi cu 150% faţă de anul 2019.

Potrivit statisticilor companiei, cea mai mare parte a anului, plăţile online au fost superioare ca număr de tranzacţii şi ca volume tranzacţionate faţă de plăţile fizice, exceptând perioada de vară (iunie-septembrie), în care au fost anunţate măsuri de relaxare. Pe parcursul celor 12 luni, 51% din sumele tranzacţionate prin platforma Revolut de către clienţii români au făcut obiectul plăţilor digitale, în timp ce 49% au fost plăţi fizice.

„Prin prisma raportului plăţi fizice/ plăţi digitale, iulie 2021 a fost luna record, cu 57,5% din cheltuielile realizate de clienţii Revolut înregistrate în punctele de vânzare ale comercianţilor şi doar 42,5% plăţi digitale. În schimb, în noiembrie, pe fondul reluării restricţiilor sanitare, dar şi ca urmare a campaniilor pentru sezonul sărbătorilor, comerţul digital a atras 58,4% din totalul sumelor tranzacţionate, în timp ce plăţile fizice doar 41,6%. La nivelul anului 2021, volumul total al plăţilor digitale a fost cu 86,5% mai mare faţă de 2020, în timp ce plăţile fizice au crescut cu 56%, faţă de primul an de pandemie”, au transmis reprezentanţii companiei.

Cea mai spectaculoasă creştere au înregistrat-o plăţile cu telefonul, care au progresat de aproape 5 ori ca număr de tranzacţii, în 2021 faţă de 2020, şi de 4 ori ca sumă totală tranzacţionată. Valoarea medie a unei tranzacţii cu smartphone-ul, în 2021, a fost de aproximativ 97 de euro.

Profilul cumpărătorului prin Revolut, în 2021: provine din segmentul de vârstă 25-34 de ani (33%), locuieşte în Bucureşti sau într-unul dintre oraşele mari (Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Braşov), face aproximativ 16 tranzacţii /lună, în principal pentru cumpărături zilnice de produse alimentare (Mega Image, Lidl, Kaufland, Carrefour, Auchan), transport şi servicii conexe (Bolt, Uber, OMV), shopping (Emag), servicii de livrări mâncare (Glovo, Food Panda), dar şi pentru călătorii (Booking).