• Poșta Română face un parteneriat cu Bitcoin România.
  • Parteneriatul presupune instalarea terminalelor BTC în oficii poștale.
  • Scopul: alimentarea conturilor cripto, din rețeaua oficiilor poștale.
  • Primul terminal funcționează în Tulcea, la Oficiul Poștal 1.
  • Urmează terminale în Alexandria, Piatra Neamț, Botoșani și Nădlac.
  • 2022: Compania devine prima instituție publică din România ce emite NFT.
  • 2023: Compania lansează o colecție de 100 de NFT-uri și cărți poștale.
  • ANAF nu știe exact câți investitori cripto sunt la noi.
  • În România, ar fi mai mulți investitori în cripto decât la bursă.
  • Estimări: 500.000 investitori în cripto, la noi.
  • Numărul de investitori la BVB ajunge la 245.934 la final de T1/2025.

Poșta Română intră în lumea cripto. Este vorba de un proiect pilot, în parteneriat cu Bitcoin România. El constă în instalarea primelor terminale în oficiile poștale care permit alimentarea conturilor cripto direct cu numerar.

Primul terminal este deja funcțional în incinta Oficiului Poștal 1 din Tulcea. Urmează alte patru oficii poștale din Alexandria, Piatra Neamț, Botoșani și Nădlac.

În 2022, Poșta Română emite primul NFT oficial al unei instituții publice românești. Iar în 2023, compania lansează o colecție de 100 de NFT-uri și cărți poștale dedicate eroilor anticomuniști.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Ce spune Valentin Ștefan, director, Poșta Română?

„Încă din 2022 încercăm să aducem această industrie de nișă, să o aducem în mainstream-ul economiei românești. Oarecum, lumea să nu mai trăiască în această frică de tot ce înseamnă digital, tot ce înseamnă NFT sau criptomonede, în speță Bitcoin, și să le accepte ca făcând parte din viața noastră de zi cu zi. Și, evident, cine apreciează și înțelege aceste tipuri de servicii și produse, să le și acceseze.

De multe ori luăm aceste decizii care, în aparență, par anacronice, dar, în realitate, ele trebuiesc apropiate. De multe ori se vorbește că există două Românii, și nu una singură. Este un eșec al nostru, al celor care avem puterea de a preveni acest lucru și trebuie, oarecum, să le aducem aproape una de cealaltă.

Așteptările noastre sunt relativ simple. Avem, pe de o parte, acest subiectiv și anume acela de a preveni o eventuală reacție negativă a societății, a unei bune părți din societatea românească cu privire la tot ce înseamnă modernitate și, ne place sau nu industria cripto, industria Bitcoin, în mod special, este o alternativă la tot ce înseamnă investiții în bursă sau investiții în monede și metale prețioase, cum ar fi aurul sau agintul. Este o alternativă la aceste lucruri. Deci nu este un lucru de care să ne fie frică, este acceptat în toată lumea și funcționează decât mai bine de 20 de ani.

Motiv pentru care credem că Poșta Română are această datorie de a, oarecum, educa populația și de a spune uitați, noi credem că această industria criptomonedelor este o industrie sănătoasă și chiar dacă nu vrei să faci parte din ea, dacă nu te interesează acest serviciu, asta nu înseamnă că este un lucru rău pentru societate. Pe de-o parte. Pe de altă parte, evident, încercăm pe cât posibil ca brand-ul Poșta Română să fie un brand cool și să fie acceptat și de cei care poate în viața lor n-au avut de a face cu Poșta Română pentru că serviciile noastre nu erau neapărat servicii care se adresau unui public țintă, unui public care preferă modernitatea sau serviciile moderne. Deci, cred că toată lumea are de câștigat din acest lucru și, din fericire, nimeni nu are de pierdut”, spune el.