Metaverse-ul este încă în stadiul de apariție. Ce urmează este spectaculos

Metaverse-ul este încă în stadiul de apariție, arată un studiu Gartner, companie de consultanță și cercetare în IT. Trăim experiențe izolate cu ajutorul dispozitivelor smart pe rețelele de socializare, în jocuri și, mai nou, pe platformele Web3. Ce urmează este spectaculos.

După etapa de apariție vom asista la dezvoltarea metaverse-ului și apoi la maturizare. Vom trăi experiențe captivante și vom interacționa cu asistenți virtuali avansați. Până atunci, însă, vedem cum internetul se transformă într-un mediu mai complex și mai rapid, în care putem să lucrăm, să facem shopping și să ne jucăm prin avatarurile noastre. Metaverse-ul, așa cum este astăzi, încă nu are putere să influențeze business-ul global, dar se îndreaptă către acest scenariu, spune Cristian Cârstoiu, CIO al EY România.

„În primul rând nu are aplicație, metaverse dacă luăm ca blockchain, tehnologie, este interesant la nivel teoretic dar pentru business sunt interesante aplicațiie, aici ne uităm la ecosistemul telefoanelor, interesante sunt și telefoanele, dar mai interesante sunt aplicațiile, atâta vreme cât ecosistemul este restrâns nu vom vedea o putere de convingere, influențare a business-ului și a societății semnificativă.

Avantajele sunt ca în orice business, first mover’s advantage. Fiind un teren nou, toată lumea pornește din același punct, este un avantaj crucial pentru orice business, de a nu fi prins pe picior greșit sau de a scăpa primul val, în metaverse există această zonă, pe de altă parte sunt propulsate acele businessuri care n-au piețe majore de desfacere.”, a declarat Cristian Cârstoiu, CIO al EY România.

Datorită dezvoltării Web3, posibilitățile vor fi nelimitate. Studiul Gartner le recomandă antreprenorilor să identifice încă de acum oportunitățile următorilor ani și să-și adapteze business-ul la acest curent. Cristian Cârstoiu crede că etapa de dezvoltare a metaverse-ului va fi revoluționară pentru tehnologie.

„Dezvoltarea aceasta va fi inovație continuă, având în vedere tehnologiile care există, modul de interacțiune al tehnologiilor va fi revolutionar, vor fi business-uri si usecase-uri complet noi, vor revoluționa în domeniul sănătății, „telehealth care”, în domeniul spațiului, să se facă modele spațiale prin care să se poata valida anumite teorii sau explora virtual.

E foarte posibil ca multe usecase-uri pe care le vedem fenomenale să nu prindă la public, e foarte importantă reacția publicului.”, a mai adăugat Cristian Cârstoiu, CIO al EY România.

Odată ajuns în etapa de maturizare, metaverse-ul va fi ușor de înțeles. Îl vor folosi cu lejeritate atât companiile cât și oamenii simpli, individual. Ajunsă și ea la maturizare, tehnologia va reuși să construiască o lume virtuală captivantă pentru fiecare dintre noi.

„Cred că societățile, națiunile, corporațiile și business-urile mari vor investi în metaverse pentru a-și dezvolta aceste unicități, avantajul competitiv, dar până la urmă cred că vor converge, va trebui să avem niște standarde care prin excelență înseamnă o convergență a aspirațiilor, a tehnologiilor și recunoașterea faptului că nu putem fi singurii autori ai metaverse-ului. Se vor dezvolta aplicații, dar metaversul va fi un ecosistem de tehnologii standardizate de mai multe părți.”, a mai povestit Cristian Cârstoiu, CIO al EY România.