- Mastercard anunță posibilitatea folosirii monedelor stabile.
- Comercianții au opțiunea de a primi plăți în monede stabile.
- Mastercard: Monedele stabile aduc eficiența plăților.
- Mastercard: Transformăm modul în care lumea plătește.
- Mastercard: E doar începutul în redefinirea comerțului în era A.I.
- Mastercard: Agenții A.I. pot face cumpărături și plate pentru clienți.
- Pentru asta, Mastercard colaborează cu mai multe companii A.I.
Masterdcard mai face un pas în integrarea cripto cu sistemele financiare tradiționale și anunță posibilitatea folosirii de stablecoins.
Advertisment
Comercianții au opțiunea de a primi plăți în monede stabile, pe fondul creșterii clarității reglementărilor globale privind activele digitale care se află, de obicei, în paritate cu monedele fiat.
Stablecoins-urile evoluează de la instrumente de tranzacționare cripto la soluții esențiale care aduc eficiența plăților, spune compania.
Titlurile zilei
Tot Mastercard colaborează cu Microsoft și cu alte companii A.I. pentru a oferi agenților A.I. posibilitatea de a face cumpărături online și de a efectua plăți în numele consumatorilor.
Practic, îi ceri unui agent A.I. să caute un anumit produs. El îți oferă câteva opțiuni, poate efectua achiziția și îți recomandă și cea mai bună metodă de plată, potrivit Mastercard.
Ce spune Felix Crișan, cofondator, Netopia Payments, pentru Aleph Business?
De unde vine tot acest interes mare pentru monede stabile și de ce?
„Stablecoin-urile au marele avantaj de a veni cu o formă nouă și pentru fonduri. Adică fondul banilor pe care toată lumea îi cunoaște și îi folosește li se dă doar o formă nouă, numai o formă în care banii sunt super programabili și super, hai să zicem așa, fără limite, în ceea ce privește AI. Atunci este cumva natural ca prin programabilitatea asta să se încerce utilizări noi și să se încerce punerea stablecoin-urilor. Mă rog, asta e deja de șase, șapte ani. Există posibilitatea asta de a schimba orice cripto cu stablecoins într-un mod neintermediat. Adică mă duc pe un blockchain, pe Uniswap, pe Ethereum și îmi schimb acolo etherul meu, îl schimb pe USDT sau pe USDC, fără să interacționez cu niciun om, fără să am niciun broker între mine și aplicație și fără să fie impactată piața. Mă rog, aici există o steluță cu impactul ăsta asupra pieței, dar teoretic fără să fie impactată piața de nimic altceva decât de cerere și de ofertă”, spune Felix Crișan, pentru Aleph Business.
Cum redefinesc agenții A.I. comerțul în era inteligenței artificiale?
„Aici e o discuție care trebuie avută din două puncte de vedere: cum o redefinesc din prisma celor care cumpără și cum o redefinesc din prisma celor care vând. Din perspectiva celui care cumpără, e cumva simplu și trebuie doar să ne uităm la discuțiile astea pe care le avem despre algoritm. Tot timpul, nu știu, în contextul alegerilor, s-a vehiculat foarte mult TikTok și vai că algoritmul TikTok a împins în față unele sau altele dintre clipuri. Asta ne spune că algoritmul ăla este atât de bine proiectat încât știe care sunt interesele oamenilor și știe ce să împingă oamenilor în față, astfel încât să fie în conformitate cu personalitatea lor. Și dacă luăm acest algoritm la modul generic și îl punem într-un context de AI, e clar că un agent, că, până la urmă, un agent de AI este echivalentul unui algoritm, grosso modo, punând un algoritm să facă cumpărături în numele nostru înseamnă că el, doar observând comportamentul nostru, va ști ce să cumpere și va ști care sunt brandurile cu care noi interacționăm, va ști care sunt interesele, va ști care este plaja de prețuri în care vrem să ne învârtim și așa mai departe. Aș vrea să mă îndrept puțin și către partea asta de cum impactează agenții AI pe partea celor care vând. Și aici trebuie să ne aducem aminte că tot timpul comercianții sau cei care au de vânzare lucruri și își dezvoltă site-uri, își dezvoltă aplicații, au în vedere tot timpul două acronime: UI și UX, adică User Interface și User Experience.
Au apărut deja în discuții și termeni precum Agent Experience și Agent Interface, și asta e un lucru pe care toți cei care au de vândut ceva trebuie să îl ia în calcul. Și anume faptul că, dincolo de a face disponibil inventarul meu pe site sau în aplicație, va trebui să fac disponibil inventarul meu într-un mod în care un agent să poată să interacționeze foarte simplu. Și aici trebuie să ne gândim că, în ziua de azi, o mare parte din agenți, care sunt agenții celor care cumpără, funcționează cu metode de tip scrapping sau metode, hai să le zicem, nu foarte agent-friendly. Și asta duce la o rată mare de succes. În momentul în care introducem în discuție partea asta de Agent Experience și Agent Interface, tot ceea ce înseamnă interacțiunea dintre cel care vinde și cel care cumpără este mult mai fluentă și se face prin protocoale bine determinate: MCP și alte lucruri despre care s-a tot vorbit în ultimul timp”, afirmă cofondatorul Netopia Payments.
Va avea fiecare om un agent A.I. în viitor?
„Cred că vom avea fiecare o armată de agenți, pentru că agenții vor tinde să fie specializați. Adică voi avea un agent care face booking la travel, voi avea un alt agent care îmi face, nu știu, programul pentru când trebuie să interacționez cu prietenii sau, mă rog, voi interacționa cu agenții prietenilor ca să stabilească când și unde ne întâlnim. Dar va exista o specializare a acestor agenți, poate că va exista un soi de orchestrator agent. Asta până în momentul în care toată discuția despre Artificial General Intelligence se va duce mai încolo și vor apărea chiar sisteme care să fie AGI ready sau AGI compatible, în momentul în care poate nu mai e nevoie de o armată de agenți. Dar până ajungem acolo, estimarea mea este că mai înseamnă încă 3, 5, 7, 10 ani cel puțin, ne vom antrena fiecare agenți care să facă anumite taskuri, iar orchestratorul le va pune, în funcție de necesități, la treabă”, încheie el.