Creşterea accentuată a preţurilor, războiul de lângă România, majorarea dobânzilor, reprezintă motive de îngrijorare pentru consumatorii români de servicii şi produse financiare, au transmis reprezentanţii Centrului de Soluţionare a Litigiilor Alternative Bancare (CSALB).
Advertisment
Reprezentanţii sistemului bancar transmit, prin intermediul CSALB, că se încearcă găsirea de soluţii pentru problemele întâmpinate în relaţie cu băncile şi că sistemul bancar este pregătit pentru posibile situaţii neprevăzute. Oamenii sunt sfătuiţi să anunţe banca din timp atunci când întâmpină dificultăţi.
În primele trei luni din 2022, 133 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părţi) şi 112 au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB.
Titlurile zilei
Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se observă o creştere a numărului de cazuri soluţionate prin hotărâri (negocieri intermediate de conciliatorii Centrului şi finalizate cu succes): astfel, de la 82 de hotărâri existente la finalul T1/2021, s-a ajuns la 133 hotărâri în primele trei luni ale anului 2022 (creştere cu 62%). În acelaşi timp, T1/2022 este al doilea trimestru din punct de vedere al numărului de dosare formate, adică cereri acceptate de bănci spre negociere, din întreaga perioadă de activitate a Centrului.
Totodată, în primele trei luni ale anului, 112 cereri au fost soluţionate amiabil de către comercianţi, 24 cereri au fost soluţionate amiabil în relaţia cu băncile şi 88 cereri au fost soluţionate amiabil de către IFN-uri. Numărul de soluţionări amiabile a crescut în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut cu peste 200%.