- Acțiunile Google ating un nou maxim istoric în 1 aprilie, la 155,5 dolari pe acțiune.
- Gmail sărbătorește în 1 aprilie 20 de ani de existență.
- Gmail este folosit de aproape un sfert din populația de pe glob, de 1,5 miliarde de oameni.
Nu-i glumă cu Google. Acțiunile ating un nou maxim istoric. Fix în 1 aprilie. Acțiunile Google cresc în ultima ședință cu peste 3%. Până la pragul de 155,5 dolari pe unitate. Pe scurt, new all time high.
Fix în ziua în care sărbătorea 20 de ani de Gmail, unul dintre cele mai longevive produse ale companiei. Lansat ca răspuns la plângerea unui utilizator, Gmail este folosit de aproape un sfert din populația de pe glob: 1,5 mld. de oameni. E asta cea mai profitabilă glumă din istorie?
Google lansează Gmail în 2004
Google a lansat unul dintre cele mai utilizate servicii din lume pe baza unei plângeri a unui utilizator. Gmail este folosit de peste 1,5 miliarde de utilizatori din lume: aproape 1 din 4 persoane are un cont Google și folosește Gmail.
Gmail a fost lansat ca o glumă. Gmail a fost un produs al celebrului „20% Project” de la Google, în care angajații trebuie să petreacă o zi pe săptămână pe proiecte care îi interesează. A oferit ceea ce acum pare a fi o soluție simplă – a împărțit răspunsurile într-o singură conversație, făcând mai ușor ca niciodată urmărirea unui lanț de e-mailuri.
La câteva luni după lansarea Gmail, compania mamă a devenit publică, în august 2024.
Dacă ați fi investit 1.000 $ în acțiuni Google pe 19 august 2004, astăzi, ai fi avut 60.107 $. În Nasdaq Composite, aceeași investiție ar valora acum 9.000 de dolari. Iar în S&P 500, puțin sub 5.000 $, potrivit Benzinga. Google e a 5-a companie publică din lume, după capitalizare. Stă subtil sub 2.000 de mld. $.
Există 2 clase de acțiuni, GOOG și GOOGL
Pentru investitorul obișnuit, nu există o mare diferență practică între deținerea de acțiuni ale GOOG și GOOGL. Ambele clase de acțiuni reprezintă o participație egală în Alphabet. Acţionarii GOOGL primesc drepturi de vot asociate cu acţiunile lor, iar acţionarii GOOG nu. Totuși e o mică diferență între valoarea acțiunilor, chiar dacă valoarea lor e apropiată.
Când compania a devenit publică, în 2004, compania a creat două clase de acțiuni ordinare. Google a vândut publicului acțiunile sale de clasa A. Co-fondatorii Google Larry Page și Sergey Brin, împreună cu alți directori Google, au păstrat acțiuni de clasa B.
În 2014, Google a suferit o împărțire neconvențională a acțiunilor care a creat o a treia clasă de acțiuni comune. Google a finalizat o împărțire 2 la 1 a acțiunilor sale publice de clasă A și a creat un nou acțiuni de clasă C care nu avea niciun drept de vot.
După divizare, acțiunile de clasă A care au venit cu drepturi de vot au fost tranzacționate sub noul simbol GOOGL. Noile acțiuni de clasă C care nu aveau drepturi de vot au preluat simbolul de acțiuni GOOG. În 2015, compania și-a restructurat afacerea și și-a schimbat denumirea corporativă în Alphabet.