- Graffiti Plus e o agenție de comunicare și brand marketing.
- GRF+ încheie anul 2024 cu 85 consultanți în echipă.
- GRF+ e o companie cu capital 100% românesc.
Graffiti Plus, agenție de comunicare și brand marketing, își pregătește listarea pe piața AERO a BVB. În 2024, are cele mai multe campanii din România nominalizate la European Excellence Awards. Iar, pe plan local, este desemnată de 4 ori în ultimii 6 ani ca Agenția de PR a anului la Romanian PR Award. Ce declară Bogdan Tomoiagă, președintele Graffiti Plus, pentru Aleph Business?
Advertisment
De ce vrea Bogdan Tomoiagă să listeze compania la BVB anul acesta?
„Nu e o decizie care e luată în baza unui impuls, ci avem o strategie în spate. Suntem în aceste discuții de foarte multă vreme cu cei de la GoldRing, care sunt brokerii care ne-au asistat pe tot parcursul de până acum. Am mai avut momente în care am vrut să ieșim și să facem listarea, dar nu erau foarte potrivite din mai multe motive, și economic, și de context, și așa mai departe. Adică, discutăm de pandemie, sau discutăm de schimbările economice prin care a trecut România, și am zis că 2025 ar fi totuși anul în care ar trebui să facem acest pas și să nu-l mai amânăm.
Iarăși, vă spuneam că nu este un impuls, ci este o decizie strategică. În acționariatul Graffiti este și Cătălin Chiş, antreprenor român din zona Clujului, Care a listat și Life is Hard pe Bursa de Valori din București, și, cumva, ăsta era un pas și pentru noi. Ca să ajungem totuși la acest pas, am trecut prin niște pași intermediari.
Titlurile zilei
Am discutat cu Banca Mondială și am avut acolo o finanțare care ne-a pregătit și practic am făcut trecerea de la SRL la ESA pe un proiect care a fost coordonat de Banca Mondială. Și acum, anul acesta, de fapt anul trecut, am decis să aplicăm și la fondurile puse de PNRR, care își propun să ajute companiile din România să ajungă fie pe bursa principală, fie pe bursa AeRO. Noi o să țintim bursa AeRO și ăsta este planul.”, afirmă Tomoiagă.
Care sunt planurile de viitor ale companiei pe lângă listarea la bursă în 2025?
„Suntem o companie matură. Adică avem un istoric pe piață de peste 20 de ani. Am plecat din o companie, din Graffiti Video, care a fost prima agenție de publicitate din România. În 2016 am schimbat acționariatul și atunci a intrat și domnul Chiș în acționariat și de atunci am avut un plan de creștere bine definit. Pe de o parte, să diversificăm produsul agenției și să acoperim o arie mai largă de servicii și de produse pentru clienții din portofoliu Graffiti, care sunt în principal clienți de tip multinațională.
După aceea, ne-am făcut un plan de a investi și a avea dețineri în companii afiliate. Și aici avem câteva companii în care suntem prezenți. Una dintre ele fiind și start-up-ul MOCAPP al lui Florin Grozea pe zona de influencer marketing. După aceea, ne-am uitat un pic pe planul de creștere pentru noi, într-o zonă de intraprenoriat. Și aici discutăm de diviziile de healthcare, divizia de sports, marketing și sponsorship, una de influencer marketing și una de producție dezvoltată de conținut snackable pentru brand-uri și companii în zona de audio-video.
Obiectivul nostru este să creștem, să ne extindem și să susținem ritmul de creștere a companiei, care a fost unul destul de bine susținut. Adică din 2016, de când a intrat și Cătălin în companie, am crescut cifra de afaceri, am crescut numărul de colegi, de consultanți care sunt prezenți în agenție și am crescut bineînțeles și profitul net, astfel încât să rămânem într-o zonă care să arate stabilitate și să arate faptul că suntem un business, cum spuneam, matur, pregătit să scaleze, și de fapt ăsta este motivul pentru care am apelat și la BVB, pentru că ne dorim să intrăm într-o nouă etapă în care să accelerăm mai repede decât am făcut-o până acum.”, încheie Tomoiagă.