Elon Musk a vândut încă 19,5 milioane de acţiuni ale producătorului de automobile electrice Tesla, în valoare de 3,95 miliarde de dolari, conform documentelor depuse la autoritatea americană de supraveghere financiară, relatează BBC. Averea sa a scăzut sub 200 mld. dolari.

Vestea vine la mai puţin de două săptămâni după ce cel mai bogat om din lume a finalizat preluarea Twitter, în valoare de 44 de miliarde de dolari.

Preţul acţiunilor Tesla a scăzut cu peste 50% de la începutul acestui an.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Separat, Tesla recheamă în SUA puţin peste 40.000 dintre vehiculele sale din cauza unei potenţiale probleme la servodirecţie.

Averea lui Musk a scăzut marţi sub 200 de miliarde de dolari, investitorii renunţând la acţiunile Tesla, de teamă că directorul executiv şi cel mai mare acţionar al celui mai valoros producător de vehicule electrice din lume este mai preocupat de Twitter, scrie Reuters.

Musk are acum o avere de 194,8 miliarde de dolari, potrivit Forbes, o mare parte din această sumă provenind din participaţia sa de aproape 15% la Tesla, care are o valoare de piaţă de 622 miliarde de dolari.

Compania a pierdut aproape jumătate din valoarea de piaţă, iar averea lui Musk a scăzut cu 70 de miliarde de dolari de când a licitat pentru Twitter, în aprilie.

Investitorii au fugit iniţial de Tesla din cauza îngrijorărilor legate de vânzarea de acţiuni de către Musk, care a renunţat la acţiuni în valoare de cel puţin 15 miliarde de dolari. El a încheiat luna trecută tranzacţia de 44 de miliarde de dolari cu împrumuturi de 13 miliarde de dolari şi un angajament de capital de 33,5 miliarde de dolari.

Acum, Wall Street se teme că Musk s-a întins prea mult, într-un moment în care producătorul de vehicule electrice îşi intensifică producţia şi se confruntă cu o concurenţă în creştere.

“Se pare că Elon Musk îşi petrece 100% din timp pe Twitter şi ar putea avea nevoie de mai mult capital”, a declarat Jay Hatfield de la Infrastructure Capital Management.

De când a cumpărat Twitter, Musk a postat foarte puţine tweet-uri despre Tesla, o practică care l-a ajutat pe platformă. În schimb, el a folosit Twitter pentru a anunţa planuri pentru compania de social media, cum ar fi abonamentul de 8 dolari pe lună.