• Claudiu Cazacu, consultant de strategie, XTB România: E clar că Nintendo avea nevoie de o lansare de succes, pentru că investițiile, timpul, efortul consumă foarte multe resurse.
  • Nintendo înregistrează creșteri record pe bursa japoneză, cu acțiuni în urcare de 50% de la începutul anului, datorită lansării consolei Switch 2.
  • Vânzările Switch 2 ating 3,5 milioane de unități în primele 4 zile și depășesc semnificativ performanța primei generații.

Nintendo ajunge la niveluri record pe bursa japoneză, după ce în luna iunie cotațiile înregistrează o creștere de 16%. Acțiunile companiei urcă cu 50% de la începutul anului, impulsionate în principal de lansarea consolei Switch 2, conform analizei lui Claudiu Cazacu, consultant de strategie la XTB România.

Noua versiune a consolei Switch, care poate fi folosită atât independent, cât și conectată la televizor, înregistrează vânzări de 3,5 milioane de unități în primele patru zile și depășesc semnificativ performanța primei generații lansate acum șapte ani, când se vând 2,7 milioane de unități în prima lună.

Spațiul rămas liber în piață, din cauza competitorilor, reprezintă o oportunitate importantă pentru Nintendo, care beneficiază și de efectul de noutate al lansării recente. Totuși, creșterea rapidă a acțiunilor pare să fie influențată și de factori emoționali. Pentru a menține acest impuls pe termen lung, compania are nevoie de rezultate financiare solide în trimestrele următoare, subliniază Claudiu Cazacu.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Ce spune Claudiu Cazacu, consultant de strategie, XTB România?

„Este clar că o bază de clienți foarte fidelă a fost un factor esențial, însă, aici vorbim de o evoluție calculată. A fost o evoluție, nu o revoluție în privința acestei console, utilizând noi tehnologii, inclusiv un cip Nvidia pentru accelerare grafică ce permite, practic, implementarea tehnicii de AI pentru o experiență mai bună. Dar, v-aș spune în mare parte, francizele foarte populare ale unor jocuri faimoase ale companiei. În ciuda unor critici, inclusiv ale unor influenceri sau observatori din acest domeniu, vânzările au mers foarte bine, mult peste așteptări, chiar și peste așteptările companiei. Și impulsul inițial pare a fi unul constructiv, în continuare, pentru poziția lor în piață.

Pe de o parte, e clar că Nintendo avea nevoie de o lansare de succes, pentru că investițiile, timpul, efortul consumă foarte multe resurse. Vorbim de lansări care apar la câțiva ani odată și cu ediția Wii U de acum peste 10 ani, Nintendo s-a poziționat financiar foarte dificil. Acum avea mare nevoie de succes. Și acesta este în desfășurare cu consola Switch 2. Prețurile sunt, oarecum, ridicate, dar există și riscul unor consecințe ale războiului comercial. Și cum taxele vamale sunt mai mari, ele fiind produse în Asia și dacă sunt importate în SUA, este relevant pentru companie ce se întâmplă cu taxele vamale.

Dar, aș spune că o parte din avansul acțiunilor nu este doar justificat de datele financiare, ci implică chiar entuziasmul, emoția și poate chiar la altă scară ceea ce s-a întâmplat cu GameStop. Bineînțeles, nu vorbim de un fenomen de aptitudine similară, dar utilizatorii produselor tind să fie mai deschiși în a cumpăra și acțiunile și a ține mai puțin seama de prețul sau de multiplii de valoare.

Anul trecut a fost un an relativ mai slab și atunci estimările erau de creștere a profitabilității undeva peste 50% a profitului pe acțiune. Probabil că, în momentul de față, este nevoie, mai degrabă, de o dublare a profitului pe acțiune pentru a aduce într-o zonă mai rezonabilă multiplii de valoare. Este un scenariu care nu e imposibil, dar presupune ca foarte multe lucruri să meargă bine inclusiv, cum spuneam, să nu avem o frână foarte mare din partea noastră, taxele vamale foarte ridicată.

Deocamdată, am putea spune că nu este exclusă această ipoteză, dar, din nou, trebuie ca totul să se alinieze perfect mai încolo. Și este nevoie de rezultatele bune, atât în ceea ce privește profitabilitatea, și de, aș spune eu, de cifrele de vânzări, și mai ales de extinderea posibilității de a oferi titluri noi, jocuri noi și servicii noi. Pentru că există această posibilitate în cazul în care ai dezvoltat un ecosistem. Ceea ce merge în favoarea companiei este și faptul că a implementat un sistem mai sever de antipiraterie, să spunem, sau antiutilizare neautorizată. Și asta probabil că va impulsiona vânzările pe canalele cunoscute și va ajuta rezultatele firmei”, spune el.