• Polonezii de la Maspex vor să cumpere 98,4% din Purcari la un preț peste ultimul de închidere; ASF aprobă primul pas.
  • Strategia geografică îl determină pe Pawinski să preia controlul companiei, scrie ZF.
  • Oferta stârnește interes, acțiunile cresc rapid, iar Maspex vizează extinderea distribuției.

Polonezii de la Maspex anunță că vor să cumpere 98,4% din acțiunile Purcari Wineries la un preț minim de 21 lei pe acțiune, ceea ce reprezintă cu 4,5% mai mult decât ultimul preț de închidere, scrie ZF.

Este prima ofertă făcută de un conglomerat din afara României pentru o companie blue chip listată pe Bursa de Valori București, adică o companie a cărei acțiuni fac parte din indicele BET. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) aprobă deja primul pas al ofertei, iar următorul pas implică pregătirea documentației necesare pentru lansarea oficială a ofertei. Întrebarea care se ridică acum este dacă Purcari se delistează după finalizarea tranzacției.

Ce spune Krzysztof Pawinski, acționar fondator și președinte al consiliului de administrație al Maspex?

Pawinski spune că potrivirea geografică a strategiei grupului cu platformele de producție din România, Moldova și Bulgaria ale Purcari reprezintă un factor important în decizia de a depune documentele pentru a deveni cel mai mare acționar al companiei.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Care e impactul ofertei?

Oferta surpriză de preluare voluntară a Purcari se face la un preț cu 50% mai mare decât cel de tranzacționare din momentul anunțului. Aceasta generează un interes rapid din partea investitorilor și conduce la epuizarea rapidă a ofertei și la o creștere a acțiunilor de 40% în doar două zile.

Care sunt planurile de dezvoltare ale Maspex?

Krzysztof Pawinski subliniază că investiția în sectorul alcoolului, începută în 2022 odată cu achiziționarea CEDC, liderul pieței de vodcă din Polonia, trebuie să continue. În prezent, principalul obiectiv al companiei este dezvoltarea distribuției în Ungaria și Ucraina, conform declarațiilor făcute în presa poloneză.