Compania aeriană Blue Air plănuieşte să se listeze toamna aceasta pe Bursa din Londra cu o evaluare de până la 500 de milioane de lire (584 milioane de euro), în speranţa de a răspunde în faţa succesului înregistrat de Wizz Air în Europa de-a lungul ultimului deceniu, scrie The Times.

Blue Air intenţionează să se listeze pe piaţa secundară AIM printr-un proces de preluare inversă cu o societate de tip „cash shell”, Ridgecrest. Astfel, operatorul vrea să atragă iniţial 250 de milioane de euro prin emiterea unor bonduri convertibile şi, ulterior, prin intermediul noilor acţiuni, mărindu-şi flota de la 12 la 50 de avioane într-un termen de aproximativ cinci ani, precizează ZF.

Compania foloseşte doar aeronave Boeing 737 Max, modele descrise drept „inovatoare” de către CEO-ul Ryanair Michael O’Leary, subliniind aici eficienţa combustibililor.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Cu sedii în Bucureşti şi Torino, Blue Air a folosit pandemia pentru a cumpăra sloturi pe aeroporturile Heathrow, Amsterdam Schiphol, Paris Charles de Gaulle şi Frankfurt. Societatea operează zboruri zilnice între Bucureşti şi Londra.

Eric Kohn, preşedintele Barons Capital Partners, care oferă consultanţă în cadrul tranzacţiei, a declarat că decizia Blue Air de a efectua zboruri către capitalele europene, în detrimentul aeroporturilor secundare, terţiare şi regionale – strategie aplicată de Wizz şi Ryanair – a reuşit să poziţioneze extrem de bine compania în rândurile operatorilor low cost.

Costurile de operare extrem de mici din cadrul Blue Air, continuă Kohn, ar acoperi taxele ridicate de aterizare şi decolare ale marilor aeroporturi, generând mai mulţi bani datorită persoanelor care călătoresc în interes de afaceri.

Anul trecut, Blue Air se aştepta să încheie 2020 cu un profit de 25 de milioane de euro înainte să ia naştere pandemia de coronavirus şi, în consecinţă, să obţină împrumuturi de 62 de milioane de euro din partea guvernului român.

Compania este deţinută în proporţie de 100% de Cristian Rada, pilot, antreprenor şi investitor imobiliar. Analiştii se aşteaptă ca Rada să rămână acţionar majoritar în urma listării.

„Fiecare criză creează noi oportunităţi. Am înţeles că este o oportunitate grozavă pentru noi – să putem merge către aeroporturi unde înainte nu aveam nicio şansă”, spune CEO-ul Blue Air Oana Petrescu.

Operatorul ungar Wizz Air, care număra anual 40 de milioane de pasageri înainte de criza sanitară, l-a listat la bursă în 2015. Între timp, acţiunile companiei au crescut de patru ani, tranzacţionându-se în prezent peste nivelurile pre-pandemie.