Boom-ul de câştiguri al Big Tech – marile companii din tehnologie – s-a întins până în al treilea trimestru, cu o creştere a cloud computing-ului şi o revenire puternică a publicităţii digitale, confirmând că 2021 va fi un an de glorie pentru acest sector, scrie Financial Times.

Veniturile trimestriale ale giganţilor tehnologici Microsoft şi Alphabet, compania mamă a Google, au urcat peste aşteptările Wall Street. Împreună, cele două companii au înregistrat venituri de 110,4 miliarde de dolari – o creştere combinată de 33% faţă de trimestrul al treilea al anului trecut.

Câştigurile au fost construite pe baza cererii susţinute pentru cloud computing, în parte datorită trecerii la munca la distanţă, în timp ce vânzările de publicitate s-au consolidat la Google datorită tendinţelor de călătorie şi de vânzare cu amănuntul care se redresează la nivel global.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

“Ambele acţiuni au avut pur şi simplu performanţe masive”, a declarat Brent Thill, analist la Jefferies. El a subliniat că respectivele lor câştiguri din acest an – 42% pentru Microsoft şi 62% pentru Alphabet – au “zdruncinat” performanţa pieţelor în general.

Se preconizează că Apple şi Amazon, care îşi vor prezenta joi rezultatele, vor continua tendinţa pozitivă – deşi Amazon a avertizat că va fi dificil să îşi egaleze performanţa din trimestrul al treilea din 2020, când mai mulţi oameni au făcut cumpărături de acasă.

Cu 22%, creşterea trimestrială a veniturilor Microsoft a fost la cel mai ridicat nivel din 2014, stimulată de succesul diviziei sale de cloud, care a crescut cu 36%.

“Nu ştiu cât de bine poate fi mai bine din partea Microsoft”, a adăugat Thill. “Să creşti în acest ritm, la dimensiunea lor, este o nebunie. Nu am altă modalitate de a spune asta”.

La Google, cloud computing a ratat estimările înalte ale consensului analiştilor, dar, cu 5 miliarde de dolari, a înregistrat totuşi o creştere de 45% de la un an la altul.

În ceea ce priveşte activitatea de căutare, directorii Alphabet au indicat redeschiderea cumpărăturilor şi a călătoriilor ca fiind un motor al revenirii vânzărilor de publicitate. În special, tendinţele pentru căutări precum “deschis acum lângă mine” au fost de patru ori mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat Philipp Schindler, director de afaceri.

El a avertizat, totuşi, că rezultatele au fost inegale din punct de vedere geografic. “Unele economii au repornit şi au accelerat – deşi cu viteze diferite”, le-a spus el investitorilor. “Alte ţări, în funcţie de reglementările şi vaccinurile locale, şi-au revenit mai lent. Este clar că incertitudinea este noua normalitate. Lumea este în schimbare”.

La site-ul de socializare Twitter, veniturile au crescut cu 37% în ritm anual, ajungând la 1,28 miliarde de dolari, modificările aduse de Apple fiind, de asemenea, descrise ca având un “impact modest în curs de desfăşurare”.

Twitter a înregistrat o pierdere netă de 537 de milioane de dolari după ce a plătit pentru a soluţiona un proces colectiv intentat de acţionari şi după ce a accelerat investiţiile.

Luni, Facebook a adoptat o notă ceva mai precaută în ceea ce priveşte impactul modificărilor aduse de Apple, afirmând că se aşteaptă la “vânturi frontale continue” pentru restul anului. Principala reţea de socializare a înregistrat o creştere a veniturilor de 35% de la an la an, în pofida faptului că a fost în centrul unui torent de presă negativă şi a unei presiuni de reglementare.