- Acțiunile Aquila scad cu 5,6% după un plasament privat de 130 mil. lei, la un preț cu 9% mai mic decât cel din piață, scrie ZF.
- Dacă vânzătorii includ acționari majoritari, tranzacțiile se raportează oficial Bursei.
- Aquila conduce piața FMCG în România, Ungaria și Moldova, cu peste 10.000 de produse în 72.000 de puncte de vânzare.
Acțiunile Aquila (AQ) închid ședința de tranzacționare de vineri cu o scădere de 5,6% și reflectă o ușoară presiune la vânzare. Aceasta urmează după un plasament privat accelerat în valoare de 130 milioane lei, realizat la un preț cu 9% mai mic față de cel din piață. Prețul final al acțiunilor este de 1,412 lei, comparativ cu 1,36 lei în cadrul plasamentului, scrie ZF.
Advertisment
Care e implicarea acționarilor majoritari?
Volumul tranzacționat prin intermediul ofertei gestionate de Swiss Capital este de 96 milioane de acțiuni, ce reprezintă aproximativ 8% din capitalul companiei, realizat prin 29 de tranzacții.
Până la închiderea ședinței, vânzătorii nu sunt anunțați public. Dacă printre aceștia se află acționari majoritari, cum sunt Vasile Constantin Cătălin (33%) sau Alin Adrian Dociu (25%), tranzacțiile trebuie raportate oficial Bursei conform reglementărilor cu privire la modificarea participațiilor semnificative.
Titlurile zilei
Care e contextul tranzacțiilor rapide?
Astfel de tranzacții fulger apar și în alte companii listate recent, precum Antibiotice Iași sau TTS, unde numărul brokerilor implicați pe partea de cumpărători este redus, iar încheierea se realizează în câteva ore. Capitalizarea actuală a Aquila este de 1,68 miliarde lei.
Care e poziția pe piață a Aquila?
Aquila este lider în sectorul FMCG, operează un model de afaceri integrat care acoperă lanțul complet de aprovizionare, logistică și transport.
Compania activează în România, Ungaria și Republica Moldova, comercializează produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de vânzare din toate canalele de retail FMCG și acoperă mai mult de 90% din piață.
Cum arată portofoliul de produse?
Portofoliul Aquila include peste 10.000 de produse din categorii diverse, cu mărci renumite precum Rexona, Dove, Kinder, Snickers, Lavazza, Dero, Whiskas, Kleenex, Huggies, Bonduelle sau Frosta.