Cu 18% se apreciază în şedinţa after-hours de joi acţiunile Amazon – cel mai mare retail online la nivel mondial, de la un preţ de 2.777 de dolari la circa 3.300 de dolari pe unitate, pe fondul raportărilor rezultatelor financiare.

Astfel, compania câştigă circa 255 miliarde de dolari la doar câteva minute după ce a dezvăluit rezultatele pentru cel mai recent trimestru financiar, ajungând la o valoare de piaţă de 1.700 de miliarde de dolari.

Profitul net pentru trimestrul sărbătorilor, cea mai aglomerată perioadă a anului pentru Amazon, a crescut la 14,32 miliarde de dolari, sau 27,75 dolari pe acţiune, de la 7,22 miliarde de dolari, sau 14,09 dolari pe acţiune, cu un an înainte, scrie presa internaţională. Vânzările nete au crescut cu 9%, ajungând la 137,4 miliarde de dolari în al patrulea trimestru, faţă de 125,6 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Andy Jassy, CEO-ul Amazon, cel care i-a succedat lui Jeff Bezos anul trecut, a afirmat că pandemia continuă să reprezinte o provocare. Confruntându-se cu o piaţă a forţei de muncă restrânsă, Amazon a majorat anul trecut salariile la o medie de 18 dolari pe oră pentru a atrage muncitori şi a crescut stimulentele, oferind bonusuri la semnarea contractului în valoare de până la 3.000 de dolari pe unele pieţe.

“Aşa cum era de aşteptat în perioada sărbătorilor, am înregistrat costuri mai mari determinate de lipsa forţei de muncă şi de presiunile inflaţioniste, iar aceste probleme au persistat în primul trimestru din cauza Omicron”, spune Jassy. “În pofida acestor provocări pe termen scurt, continuăm să ne simţim optimişti şi entuziasmaţi în legătură cu afacerea pe măsură ce ieşim din pandemie”.

Amazon a anunţat în rezultatele sale privind câştigurile că va creşte preţul abonamentului anual Prime la 139 de dolari, de la 119 dolari. Compania a majorat ultima dată preţul Prime în 2018, când acesta a crescut de la 119 la 99 de dolari.

Cu peste 200 de milioane de membri la nivel global, Prime reprezintă un stimulent pentru consumatori să direcţioneze mai multe cumpărături către Amazon, astfel încât să poată profita la maximum de abonamente. Astfel de comisioane numai pentru al patrulea trimestru au crescut cu 15%, ajungând la 8,1 miliarde de dolari, notează Reuters.

Veniturile la Amazon Web Services au urcat cu aproape 40%, la 17,78 miliarde de dolari, depăşind estimările analiştilor.