• Utilizatorii Revolut din România realizează peste 1 miliard de tranzacții cu Revolut, în 2024, în creștere cu 58% față de 2023, potrivit unui comunicat Revolut.
  • 519 milioane de tranzacții reprezintă plăți către comercianți. Suma totală a plăților efectuate crește tot cu 54% față de 2023.
  • Aproape 10 miliarde de euro cheltuie românii pentru diverse produse și servicii achitate cu cardurile Revolut fizice sau contactless.
  • Transferurile instant către alți utilizatori de Revolut cresc cu 79% și ajung la 138 milioane de tranzacții.
  • Revolut este în 2024 cea mai descărcată aplicație financiară din România, în Google Play și Apple Store.

În 2024, Revolut își consolidează pozițioa de partener financiar ideal pentru simplificarea vieții de zi cu zi și îi ajută pe români să-și gestioneze banii eficient și în siguranță.

Creșterea încrederii clienților români în fintech-ul global conduce la un nou record pe plan local. Românii depășesc pragul de 1 miliard de tranzacții efectuate cu Revolut, mai mult cu 58% decât în 2023.

Practic, un utilizator local efectuează în medie 22 de tranzacții pe lună cu cardurile și aplicația Revolut, fapt ce arată o creștere semnificativă a ratei de adopție a serviciilor companiei de tehnologie financiară care este prezentă de șapte ani pe piața locală.

Titlurile zilei

KEEP COOL & TRADE ON
Rezervele valutare BNR cresc la 62,5 mld. euro în februarie
Inflaţia din zona euro scade la 2,4%
GrubHub concediază între 30 și 40 de români printr-un mesaj video
Protestele împotriva lui Musk afectează vânzările Tesla
drumul prin tunelul daniela durează 3 minute

Revolut este un instrument de plată popular în România

Revolut este unul dintre principalele instrumente de plată folosite de români atunci când fac achiziții din magazinele online sau cu prezență fizică, iar mai bine de jumătate dintre tranzacții, 519 de milioane, sunt plăți către comercianți.

Revolut înregistrează cu 54% mai multe plăți cu cardul în 2024 față de 2023. Românii utilizează cardul pentru a cumpăra bunuri în supermarket-uri sau pentru a plăti în restaurante, în farmacii sau pe platforme de achiziții online.

Suma totală a plăților cu cardul realizate la nivelul întregului an crește cu 57%, la 9,7 miliarde de euro.

Transferurile p2p prin Revolut cresc

O evoluție importantă este remarcată și la nivelul utilizării Revolut pentru transferurile instant către alți clienți ai fintech-ului, iar numărul tranzacțiilor p2p înregistrează un progres cu 79% față de anul anterior, până la 138 milioane de tranzacții.

Cum arată bugetul românilor în 2024?

Ponderea divertismentului în valoarea totală a tranzacțiilor rămâne la același nivel ca în 2023, de 23%, și este principala categorie de buget din punct de vedere valoare tranzacții.

Cheltuielile cu alte categorii de produse decât cele alimentare și de uz imediat (îmbrăcăminte/încălțăminte, electronice și electrocasnice) se mențin pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum păstrează a treia poziție cu 15%.

Românii au mai cheltuit cu:

  • transportul (9% din valoarea totală a cumpărăturilor)
  • servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%)
  • servicii turistice (6%)
  • alte tipuri de servicii (8%)
  • utilități (5%)

Care este sezonalitatea cheltuielilor?

Octombrie este luna cu cel mai mare număr de plăți către comercianți (+4% față de luna anterioară).

Iulie are cea mai mare creștere a volumelor totale ale achizițiilor (+8% față de luna anterioară).

Decembrie este luna cu cea mai mare valoare absolută a volumului achizițiilor (+4% față de luna noiembrie 2024 și +20% față de decembrie 2023, creștere ajustată cu creșterea bazei de clienți).

Cum evoluează cheltuielile pe domenii specifice?

  •   Alimente și produse de larg consum: +21% în aprilie față de aprilie 2023
  • Retail: +19% în februarie față de aceeași perioadă a anului anterior
  • Turism: +19% în decembrie 2024 față de decembrie 2023
  • Restaurante: +14% în februarie 2024 vs. februarie 2023
  • Sănătate: +21% în aprilie
  • Transport: +14% în mai
  • Servicii: +27% în decembrie
  • Utilități: +33% în decembrie

Care este profilul utilizatorilor Revolut în România?

Revolut este preferat ca modalitate de plată de categoria de vârstă 25-45 de ani, care cheltuie cea mai mare sumă cu banca digitală în 2024, de peste 3,2 miliarde de euro.

Cea mai mare creștere a volumului total al cheltuielilor cu Revolut este înregistrată în rândul categoriei de vârstă 18-24 de ani (+94% față de 2023).

Revolut contribuie și la creșterea adopției mijloacelor de plată digitale în rândul generațiilor mai mature, de peste 55 de ani, unde volumele totale cheltuite cresc cu 49% față de 2023.

Care sunt diferențele de comportament între bărbați și femei?

  • Bărbații cheltuiesc cele mai mari sume cu banca digitală, în principal pentru divertisment și shopping
  • Femeile utilizează cardurile și aplicația Revolut mai ales pentru shopping și cumpărături curente din supermarket-uri
  • Deși bărbații au cheltuit de două ori mai mult cu Revolut decât femeile, creșterea sumelor totale cheltuite este mai accentuată în cazul femeilor (+59%) decât în cazul bărbaților (+53%)

Ce declară Mariia Lukash, Head of Growth Revolut CEE Region?

„Dinamica excepțională avută de Revolut anul trecut ne arată că am construit în timp un sistem financiar flexibil și sigur, ce rezonează perfect cu nevoile consumatorilor români. Rata de utilizare a crescut semnificativ în toate categoriile de vârstă, am văzut o intensificare a utilizării în rândul publicului feminin, iar instrumentele de siguranță a fondurilor introduse ne-au ajutat să construim o relație și mai de încredere cu publicul din România”, spune ea.

          „Așa cum o arată și recenta campanie locală derulată cu îndrăgita artistă Theo Rose, Revolut nu mai este de mult doar un accesoriu al tinerelor generații, mereu la curent cu cele mai noi tendințe în tehnologie și cu un stil de viață alert. Azi, Revolut este banca de zi cu zi pentru milioane de români, iar întrebarea „Ai Revolut?” a devenit la fel de uzuală ca „Ce mai faci?”. Le mulțumim românilor pentru încrederea pe care ne-o arată și îi asigurăm că vom continua să fim în avangarda serviciilor financiare bazate pe tehnologii avansate, fideli poziționării noastre „Banking & Beyond”, adaugă ea.

Care sunt funcționalitățile noi și beneficiile pentru utilizatori?

Banca digitală Revolut integrează în aplicație funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuieli, adaptabile de clienți.

Funcțiile de analiză și gestionare a bugetului încurajează un comportament economic responsabil și generează retrospective ale cheltuielilor.

Revolut introduce RevPoints, un sistem de loializare care permite utilizatorilor să transforme punctele câștigate în beneficii precum mile de zbor, discount-uri la servicii turistice și alte oferte.