• 55% dintre români se declară optimiști, însă sănătatea (68%) și stabilitatea financiară (59%) rămân principalele temeri.
  • Românii aleg asigurările în funcție de preț (70%) și încrederea în companie (58%), arătând o atitudine pragmatică față de protecția financiară.
  • Generațiile Z și Y manifestă un optimism mai ridicat, în timp ce Generațiile X și Baby Boomers adoptă o abordare mai pragmatică față de viitor.

Un nou studiu al LIFE IS HARD, oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor și deschiderii față de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eșantion de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populației: Avangardiștii, Centrații pe sine, Spectatorii sociali și Deconectații social.

Starea de spirit a românilor: între optimism și pragmatism

55% dintre români se declară optimiști, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuși, stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre participanți, iar 6% se consideră pesimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X și Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generațiile mai în vârstă.

Studiul pe care LIFE IS HARD l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice și sociale. (…) studiul ne permite să ne menținem conectați la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înțelegere clară a preferințelor lor în materie de risc, protecție și stabilitate financiară.”, o spune Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.

Titlurile zilei

LE-O DĂM ÎN VOT!
CE SE ALEGE DE BUSINESS?
CE VOR DEZOLTATORII DE LA GUVERN?
CNA CERE DEMISIA LUI BOGDAN IVAN
MERGI FĂRĂ VIZĂ ÎN SUA
DOI CANDIDAȚI CER ANULAREA PRIMULUI TUR

Principalele temeri: sănătatea și stabilitatea financiară

Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieții sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultățile financiare (59%) și problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate arată o nevoie tot mai mare de soluții de protecție personală și financiară.

Atitudinea față de asigurări: prețul și încrederea, factori decisive

Criteriile după care românii își aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Prețul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziționare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) și experiența în domeniu (37%). În ceea ce privește experiențele cu asigurările, 46% dintre români au o percepție oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare pe care le-au folosit.

Deschiderea față de noi tipuri de asigurări

Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și cele pentru sănătatea mintală, câștigă teren, mai ales în rândul segmentului <Centrații pe sine>, din care 40% se arată interesați de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri rămân mai puțin înțelese de publicul larg”, adaugă Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research.

Cele patru “Românii” ale asigurărilor

Avangardiștii (23%): Optimiști, cu cele mai mari venituri și orientați către soluții de asigurare complexe.

Centrații pe sine (37%): Focalizați pe sănătatea emoțională și fizică, preocupați de viitor, dar cu o atitudine individualistă.

Spectatorii sociali (27%): Mai afectați de scumpiri și mai puțin dispuși să încheie polițe de asigurare din cauza satisfacției scăzute cu stilul lor de viață.

Deconectații social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici și interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puține polițe.