• 55% dintre români se declară optimiști, însă sănătatea (68%) și stabilitatea financiară (59%) rămân principalele temeri.
  • Românii aleg asigurările în funcție de preț (70%) și încrederea în companie (58%), arătând o atitudine pragmatică față de protecția financiară.
  • Generațiile Z și Y manifestă un optimism mai ridicat, în timp ce Generațiile X și Baby Boomers adoptă o abordare mai pragmatică față de viitor.

Un nou studiu al LIFE IS HARD, oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor și deschiderii față de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eșantion de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populației: Avangardiștii, Centrații pe sine, Spectatorii sociali și Deconectații social.

Starea de spirit a românilor: între optimism și pragmatism

55% dintre români se declară optimiști, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuși, stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre participanți, iar 6% se consideră pesimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X și Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generațiile mai în vârstă.

Studiul pe care LIFE IS HARD l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice și sociale. (…) studiul ne permite să ne menținem conectați la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înțelegere clară a preferințelor lor în materie de risc, protecție și stabilitate financiară.”, o spune Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BVB?
CE-I PREOCUPĂ PE ROMÂNI?
BNR: INFLAȚIA CONTINUĂ SĂ CREASCĂ
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
AFECTEAZĂ VICTORIA LUI TRUMP INTEL?
PREȚUL PETROLULUI SCADE CU PESTE 1%

Principalele temeri: sănătatea și stabilitatea financiară

Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieții sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultățile financiare (59%) și problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate arată o nevoie tot mai mare de soluții de protecție personală și financiară.

Atitudinea față de asigurări: prețul și încrederea, factori decisive

Criteriile după care românii își aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Prețul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziționare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) și experiența în domeniu (37%). În ceea ce privește experiențele cu asigurările, 46% dintre români au o percepție oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare pe care le-au folosit.

Deschiderea față de noi tipuri de asigurări

Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și cele pentru sănătatea mintală, câștigă teren, mai ales în rândul segmentului <Centrații pe sine>, din care 40% se arată interesați de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri rămân mai puțin înțelese de publicul larg”, adaugă Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research.

Cele patru “Românii” ale asigurărilor

Avangardiștii (23%): Optimiști, cu cele mai mari venituri și orientați către soluții de asigurare complexe.

Centrații pe sine (37%): Focalizați pe sănătatea emoțională și fizică, preocupați de viitor, dar cu o atitudine individualistă.

Spectatorii sociali (27%): Mai afectați de scumpiri și mai puțin dispuși să încheie polițe de asigurare din cauza satisfacției scăzute cu stilul lor de viață.

Deconectații social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici și interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puține polițe.