- Anthem solicită returnarea a peste 1 milion de dolari de la furnizorii de servicii medicale.
- Furnizorii contestă afirmațiile asigurătorului cu privire la prescrierea medicamentelor off-label.
- Anthem vizează limitarea costurilor pentru medicamentele scumpe pentru diabet și obezitate.
Anthem al Elevance Health cere bani de la furnizorii de servicii medicale și susține că aceștia au falsificat dosarele medicale ale pacienților în moduri care au determinat asigurătorul să acopere medicamentele. Suma solicitată în câteva cazuri depășește 1 milion de dolari, potrivit înregistrărilor analizate de Bloomberg.
Advertisment
Furnizorii contestă afirmațiile Anthem. Aceștia spun că au prescris injecțiile în mod corespunzător.
Dilema prescrierii off-label: între practica medicală și presiunea asigurătorilor
Un medic spune că el crede că societatea dorește să descurajeze utilizarea medicamentelor în scopuri neaprobate, o practică numită prescriere off-label, care este legală și acceptată în medicina americană.
Titlurile zilei
Medicii prescriu un medicament off-label atunci când cred că acesta va ajuta un pacient, în ciuda lipsei aprobării guvernului SUA pentru o anumită afecțiune.
Mai mulți specialiști au declarat că au prescris Ozempic off-label pentru a trata obezitatea înainte ca medicamentul să ajungă la popularitatea actuală. Asigurătorii sunt cei care trebuie să decidă dacă plătesc sau nu pentru rețetele off-label și uneori o fac. În acest caz, un asigurător care a plătit pentru medicamente cere bani de la medicii prescriptori, chiar dacă aceștia nu au primit fondurile.
Măsuri controversate pentru limitarea costurilor Ozempic
Cererea de bani a Anthem este „extrem de neobișnuită” și „pare ciudată”, spune Jeff Levin-Scherz, managing director la Willis Towers Watson Plc, care consiliază angajatorii cu privire la acoperirea sănătății. „Nu am auzit niciodată ca un transportator să factureze unui medic proceduri sau medicamente care au fost furnizate de altcineva”.
Elevance monitorizează în mod regulat pentru fraudă, risipă și abuz, a declarat un purtător de cuvânt.
Companiile de asigurări încearcă să limiteze costurile în creștere pentru medicamentele pentru diabet și obezitate ale Novo Nordisk și Eli Lilly ale căror vânzări în SUA au depășit 18 miliarde de dolari anul trecut. Medicamentele oferă beneficii pentru o mare parte a populației din SUA, unde circa 42% dintre adulți suferă de obezitate. Acest lucru a determinat reacții din partea asigurătorilor îngrijorați de prețul ridicat al medicamentelor care costă circa 1.000 de dolari pe lună și care trebuie luate în mod regulat pentru a-și menține efectele.