Pachetul de beneficii extrasalariale ar trebui să includă pe lângă tichetele de masă, prime pentru ocazii speciale, abonamente la clinici medicale private, un program flexibil de muncă sau cursuri şi traininguri de dezvoltare personală, şi vaccinurile sezoniere împotriva a diverse boli, în special cel anti Covid-19, este concluzia unui studiu realizat recent de platforma de recrutare online BestJobs, scrie Ziarul Financiar.
Advertisment
Pachetul de beneficii extrasalariale ar trebui să includă pe lângă tichetele de masă, prime pentru ocazii speciale, abonamente la clinici medicale private, un program flexibil de muncă sau cursuri şi traininguri de dezvoltare personală, şi vaccinurile sezoniere împotriva a diverse boli, în special cel anti Covid-19, este concluzia unui studiu realizat recent de platforma de recrutare online BestJobs.
“Mai bine de jumătate dintre angajaţii români care au participat la sondajul BestJobs cred că vaccinurile sezoniere împotriva a diverse boli, în special cel anti Covid-19, ar trebui incluse în pachetul de beneficii extrasalariale”, notează studiul.
Titlurile zilei
Speriaţi de gândul că s-ar putea infecta, 37,1% dintre angajaţii români care au participat la sondajul realizat de platforma de recrutare BestJobs declară că se vor vaccina împotriva Covid-19, în timp ce 16,4% spun că s-au imunizat deja cu unul din serurile anti-Covid.
Întoarcerea la o viaţă normală, fără restricţii, şi dorinţa de a-i proteja pe cei dragi sunt principalele motive care au cântărit în decizia de imunizare pentru cei mai mulţi dintre respondenţi (47%).
De altfel, patru din zece respondenţi la sondajul BestJobs consideră vaccinarea împotriva Covid-19 eficace şi sigură şi cred că este cea mai bună soluţie de a pune capăt pandemiei., în timp ce 15% o văd doar ca pe o soluţie temporară de ţinere sub control a pandemiei, iar 11% ca pe o şansă ca economia să îşi revină la normal, iar locurile de muncă să fie protejate.
Există însă şi o categorie, de aproximativ 31%, care priveşte imunizarea în masă a populaţiei ca pe o campanie pentru câştiguri a producătorilor de vaccinuri. Cea mai mare parte a intervievaţilor care au declarat că nu intenţionează să se vaccineze îşi argumentează decizia prin lipsa accesului la vaccin sau greutatea de a avea acces la vaccin (20%), lipsa încrederii în eficienţa acestei măsuri (16%), teama de efecte adverse (14%) sau lipsa informaţiilor suficiente despre efectele vaccinului (13%).
Trei din cinci angajaţi români sunt de părere că angajatorii ar trebui să faciliteze vaccinarea salariaţilor proprii din companie, pentru că o implicare mai mare din partea companiilor în campania naţională de vaccinare ar duce la creşterea ratei de vaccinare în rândul populaţiei.
Întrebaţi şi cum ar putea în mod concret angajatorul să ajute în acest sens, cei mai mulţi dintre salariaţi menţionează soluţii precum încheierea unui parteneriat cu un centru de vaccinare local (37%), facilitarea unor discuţii directe între salariaţii care ezită să se vaccineze şi medici, care pot să le răspundă tuturor întrebărilor (24%), creşterea gradului de informare internă (prin afişe, e-mailuri, newslettere etc.) despre beneficiile şi riscurile vaccinării în rândul personalului din companie (21%) sau organizarea unui spaţiu special amenajat/a unei caravane mobile la locul de muncă pentru vaccinarea personalului (20%).