• Piața asigurărilor se adaptează după falimentele majore, cu creșteri în subscriere și expunere mai mare a companiilor, scrie ZF.
  • În 2023, piața crește cu 10% și ajunge la 18,2 miliarde lei, iar creșterile continuă în 2024.
  • Viitorul pieței depinde de digitalizare, stabilitate legislativă și educație pentru consumatori.

În 2023, piața asigurărilor din România este marcată de falimentul Euroins România, al doilea mare faliment al unei companii importante după cel al City Insurance în 2021, scrie ZF.

Aceste evenimente au un impact semnificativ asupra pieței, iar asigurătorii sunt nevoiți să își adapteze strategiile. Companiile preiau clienții rămași și cresc expunerile și înregistrează creșteri în subscriere.

În pofida provocărilor, precum înghețarea tarifelor RCA, piața continuă să crească, chiar și după aplicarea plafonării tarifelor în aprilie 2023.

Titlurile zilei

Huawei lansează Pura X
RISCĂ MUSK SĂ PIARDĂ TESLA?
preia europa apărarea?
Meta Estate Trust efectuează exitul din proiectul The Lake Home
Aeroportul Heathrow își suspendă operațiunile din cauza unui incendiu
Apple este dată în judecată

Cum evoluează piața în 2023?

În ciuda acestor dificultăți, piața asigurărilor înregistrează o creștere de 10% în 2023 și ajunge la 18,2 miliarde lei în prime brute subscrise.

Grupurile mari de asigurători, cum ar fi Groupama, Allianz-Ţiriac și Omniasig, raportează creșteri substanțiale în subscriere, iar primele trei companii reprezintă mai mult de jumătate din totalul pieței.

Creșterea pieței continuă și în 2024, cu un avans de 11% și ajunge la aproape 17 miliarde lei, iar unii asigurători mai mici, precum Axeria Iard și Hellas Direct, încep să câștige teren.

Care sunt strategiile și provocările companiilor de asigurări?

În fața acestor provocări, asigurătorii își concentrează eforturile pe digitalizare și eficientizare operațională. Ei investesc în dezvoltarea unor soluții mai rapide și mai accesibile pentru clienți.

Deși piața înregistrează o creștere, mai mulți CEOs din industrie, precum Călin Matei de la Groupama și Virgil Şoncutean de la Allianz-Ţiriac, consideră că este necesar un cadru legislativ stabil și un proces de educare a consumatorilor pentru a accelera penetrarea asigurărilor în PIB.

Care sunt perspectivele pe termen lung?

Pe termen lung, liderii din industrie sunt optimiști în privința perspectivei pieței, dar subliniază că sunt necesare măsuri strategice pentru a încuraja dezvoltarea pieței de asigurări.

În acest sens, Călin Matei susține că o modificare a mentalității și introducerea deductibilității fiscale pentru asigurările de viață ar putea ajuta la creșterea gradului de penetrare.

Există o oportunitate reală de a accelera digitalizarea industriei pentru a răspunde cerințelor pieței.

Care sunt provocările economice?

În ciuda progreselor din industrie, provocările economice și volatilității pieței persistă. CEO-ul Generali, Adrian Marin, evidențiază necesitatea unui cadru legislativ clar pentru sectorul RCA și subliniază importanța infrastructurii și educației rutiere pentru reducerea accidentelor.

El consideră că este esențial ca industria să devină mai agilă și inovativă pentru a răspunde cerințelor pieței în continuă schimbare.