• Trump Organization lansează un magazin oficial pe Amazon, unde sunt vândute 54 de produse branduite, precum șepci „MAGA”, hanorace „45/47” și postere cu imaginea de arest președintelui, scrie WWD.
  • Amazon refuză să ofere detalii despre condițiile comerciale ale magazinului, inclusiv lansarea, procentele din vânzări sau politica cu privire la articolele cu tematică politică.
  • Experții semnalează un posibil conflict de interese, deoarece Trump nu s-a detașat complet de afacerile sale, ceea ce ar putea intra în contradicție cu clauza constituțională cu privire la venituri.

Pe platforma Amazon sunt disponibile diverse produse branduite cu numele Trump, iar unele dintre ele sunt articole în care președintele american este adesea fotografiat. Aceste produse sunt promovate sub titulatura „Magazinul Oficial al Trump Organization” și se aliniază unei strategii comerciale vechi de zeci de ani. Compania sărbătorește anul acesta 40 de ani de la inaugurarea Trump Tower, scrie WWD.

Care sunt articolele disponibile?

În total, sunt puse în vânzare 54 de articole, dintre care multe au un puternic caracter politic. Printre acestea se regăsesc șepci roșii „Make America Great Again” la prețul de 47 de dolari, hanorace cu numerele „45” și „47” – aluzie la cele două mandate prezidențiale ale lui Donald Trump – vândute cu 82 de dolari, și căni inscripționate „MAGA” sau „45-47”, ambele la 28 de dolari.

Alte produse includ steaguri și postere, cum ar fi un poster cu fotografia de arest a fostului președinte, comercializat cu 45 de dolari. Sunt disponibile tricouri la 38 de dolari, iar unul dintre ele au un design care amintește de stilul artistului Shepard Fairey, cu imaginea lui Trump și mesajul „FIGHT”, iar altul îl prezintă pe Trump cum dansează în patru ipostaze. Toate produsele sunt promovate ca „mândru fabricate în Statele Unite ale Americii”.

Titlurile zilei

BET CREȘTE CU 2,4% ÎN 2025
CHISĂLIȚĂ E NOUL PREȘEDINTE ROMGAZ
BET CREȘTE CU 0,3% MARȚI
CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
LYFT CUMPĂRĂ FREE NOW pentru 175 mil. €
CE URMEAZĂ PENTRU 3DINBOX ÎN 2025?

Amazon evită să ofere detalii despre magazinul Trump

Amazon nu oferă detalii legate de data lansării magazinului Trump, procentul reținut din vânzări sau dacă încasările merg integral către Trump Organization.

Compania nu spune dacă are o politică referitoare la vânzarea produselor cu caracter politic. Singura declarație publică este una generală, prin care se menționează că „Magazinul Oficial Trump Brand se alătură milioanelor de vânzători independenți” care folosesc Amazon pentru a ajunge la clienții din SUA.

Care sunt controversele?

Karen Kedrowski, directoare a Centrului Carrie Chapman Catt pentru Femei și Politică din cadrul Universității din Iowa, exprimă îngrijorări legate de un potențial conflict de interese.

Ea subliniază faptul că Donald Trump nu s-a distanțat complet de afacerile sale personale, iar această situație ar putea intra în conflict cu clauza ce privește emolumentele din Constituția SUA.

Clauza respectivă interzice oficialilor federali să accepte beneficii de la entități străine sau conducători străini. Chiar dacă nu este o încălcare clară a legii, există un conflict de interese evident, care nu pare să-l deranjeze pe Trump.

Trump își implică familia în inițiative comerciale

Pe lângă Donald Trump, și membri ai familiei sale sunt activi în zona comercială. Nora sa, Lara Trump, care are propria emisiune la Fox News, vinde la rândul ei produse cu semnătura proprie, însă acestea nu sunt disponibile prin Amazon, ci pe alte platforme online.