• Inditex raportează un profit brut record în România, ce depășește 100 milioane de euro, scrie ZF.
  • Grupul deschide primul magazin Lefties în România, cu 142 de unități locale.
  • România reprezintă 2,5% din rețeaua globală Inditex, cu peste 140 de magazine.

Grupul spaniol Inditex raportează pentru anul trecut un profit brut record în România, ce depășește pentru prima dată pragul de 100 milioane de euro. Câștigul înainte de taxe crește cu 12% față de 2023 și cu 56% față de 2021, un an în care magazinele revin la programul normal de lucru după impactul pandemiei. Comparativ cu 2020, când magazinele sunt închise sau funcționează cu restricții, profitul se triplează, scrie ZF.

Cum arată expansiunea Inditex în România?

România reprezintă o piață de succes pentru Inditex încă de la început. Grupul spaniol începe să își extindă portofoliul de branduri pe plan local, iar în 2023 deschide primul magazin Lefties din România, ce completează portofoliul cu un brand destinat segmentului de prețuri mici. Lefties este ultimul brand al grupului care nu este prezent pe piața românească.

Care e structura rețelei?

În raportul anual al Inditex, brandul Lefties nu apare în structura rețelei, iar pe plan local sunt menționate doar 142 de unități ce includ brandurile Zara, Bershka, Pull&Bear, Oysho, Massimo Dutti, Stradivarius și Zara Home.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Inditex intră pe piața românească în 2004, inițial în franciză, cu magazine Zara și Pull&Bear în Plaza România. După trei ani, grupul începe expansiunea directă.

Care sunt provocările recente?

Deși expansiunea grupului este rapidă în trecut, în ultimii ani aceasta încetinește considerabil. Acest lucru se datorează lipsei de noi malluri și centre comerciale mari în România.

Inditex este deja prezent în majoritatea centrelor comerciale existente, ceea ce duce la o reducere a numărului de deschideri de magazine.

Care e strategia actuală? Lefties

În contextul unei perioade de consum prudent, grupul Inditex pariază acum pe brandul Lefties. Acesta se adresează unui segment de clienți cu un buget mai restrâns, ceea ce îl face atractiv într-o perioadă în care consumatorii devin mai atenți la prețuri.

Care e poziția României în rețeaua globală Inditex?

În comparație cu alte piețe din Europa, România se află pe o poziție similară cu Grecia și Germania. Cele mai mari piețe ale Inditex rămân Spania, Italia și Portugalia. La nivel global, grupul operează peste 5.500 de magazine fizice și are o puternică prezență online.

Care e proporția magazinelor din România la nivel global?

Inditex deține în România peste 140 de unități fizice, ce reprezintă aproximativ 2,5% din totalul global al magazinelor. Numărul acestora rămâne constant față de 2023, cu excepția închiderii unui singur magazin Pull&Bear.