• Ground Zero Beer pătrunde pe segmentul berilor de volum prin lansarea lagerului „Deranj Doar o Bere”, cu scopul de a crește prezența în retail și veniturile cu 15% în 2025, scrie ZF.
  • Contextul pieței favorizează retailul, unde se vinde 90% din berea consumată în România și determină inclusiv brandurile artizanale să dezvolte produse adaptate acestui canal, în condițiile în care HoReCa are doar 10% din piață.
  • Ground Zero menține o ofertă diversificată de beri craft, cu producție lunară de 6.000 de litri și prezență activă în retail, HoReCa și propriul taproom din București.

Ground Zero Beer, unul dintre principalii producători de bere artizanală din România, face un pas către segmentul berilor de volum prin lansarea unui nou produs. Brandul își propune să atragă un public mai larg, fără a renunța la principiile berii craft, scrie ZF.

Care este contextul pieței?

Decizia de a intra pe segmentul lagerelor apare în contextul reconfigurării pieței locale, unde brandurile artizanale explorează canale alternative pentru a susține o creștere sustenabilă. Ground Zero extinde distribuția în retail și urmărește o creștere a veniturilor cu 15% în 2025. În România, aproximativ 90% din bere se vinde în afara canalului HoReCa, ceea ce determină un focus strategic pe retail.

Cum se poziționează noua bere?

Cosmin Timbuș, acționar Ground Zero, subliniază că, în România, producătorii de bere artizanală nu concurează doar cu multinaționalele, ci și cu mentalitatea cumpărătorului obișnuit, care preferă berea la bax din hypermarket. Noul produs, „Deranj Doar o Bere” se adresează inclusiv celor care nu consumă în mod obișnuit bere craft.

Titlurile zilei

UE pregătește o amendă de 1 mld.$ pentru platforma X
OPEC+ crește producția de petrol pentru luna mai
China impune un tarif vamal de 34% pentru produsele din SUA
Giganții auto rezistă cu brio tarifelor masive „Trumpiste”
Cei mai bogați 500 de oameni din lume pierd 208 mld.$ într-o singură zi
TRUMP PUNE TAXE, BURSELE TAXEAZĂ. PIERDERI ISTORICE PE BURSĂ

Cum arată piața berii în România vs Europa?

România rămâne una dintre ultimele țări din Uniunea Europeană în ceea ce privește ponderea vânzărilor prin HoReCa, cu doar 10% în 2023, față de 61% în Spania și 43% în Italia, conform datelor Asociației Berarii Europei. Această structură împinge și producătorii independenți să creeze produse mai accesibile, adaptate cerințelor canalului retail, unde se realizează volumul principal de vânzări.

Care este capacitatea de producție?

Ground Zero produce în prezent aproximativ 6.000 de litri de bere pe lună și deține un taproom în centrul Bucureștiului. În 2024, compania Matache Beraru, care operează fabrica Ground Zero, înregistrează o cifră de afaceri de circa 3 milioane de lei.