- Teama în retail este creşterea TVA, cu riscul de a pierde fonduri europene dacă deficitul nu rămâne sub 7%, spune Bianca Vlad, în cadrul ZF RETAIL SUMMIT 2025.
- Impozitul minim pe CA şi cel pe construcţii afectează retailerii, iar acum se speră să nu apară noi taxe.
- În ciuda crizei, inovaţia şi digitalizarea pot sprijini dezvoltarea companiilor.
Toată lumea are emoţii cu privire la ajustarea fiscală care ar putea veni în vară şi teama cea mai mare, în zona de retail, de consum, este creşterea TVA, spune Bianca Vlad, Tax Partner, Forvis Mazars in Romania în cadrul conferinţei ZF RETAIL SUMMIT 2025.
Advertisment
Care este impactul programului de ajustare fiscală?
„Se lucrează la un program de ajustare fiscală, probabil împreună cu Banca Mondială. Planul iniţial era ca undeva în mai-iunie să apară o modificare la Codul Fiscal, proiectul să fie adoptat până în iunie, dar să intre în vigoare din ianuarie 2026. Dar dacă ne uităm la cifre, nu cred că putem aştepta până în 2026. Riscul este să nu mai putem accesa fondurile europene dacă nu ne ţinem de deficitul de 7%. Teama cea mai mare în zona de retail, de consum este creşterea TVA”, spune Vlad.
Ce mai spune Bianca Vlad în cadrul conferinței?
- Am introdus impozitul minim pe CA tocmai ca să nu creşterm TVA şi retailerii au fost afectaţi. Apoi am avut la finele anului impozitul pe construcţii speciale. Orice cost se recuperează în final în piaţă. Acum toată lumea speră să nu avem şi alte taxe.
- Dacă partea privată şi populaţia fac iar un sacrificiu, toată lumea să aşteaptă ca şi statul să facă un sacrificiu, ca să ajungem la acel deficit de 7%. Te uiţi şi să creşti veniturile la buget, dar şi să eficientizeze cheltuielile bugetare.
- În vremurile mai puţin bune avem mereu foarte multe oportunităţi. Noi avem rezilienţă şi agilitate şi adaptabilitate de a identifica oportunitpţişe la timp şi a dezvolta mai departe. Vremurile grele nasc oameni puternici. Poate acest moment dur este un wake up call despre ce avem şi ce putem dezvolta. Partea de inovare şi digiitalizare în zona umană poate fi o gură de oxigen pentru companii.