- 78% au potențialul de a deveni cetățeni activi, dar necesită ghidare suplimentară pentru dezvoltarea de competențe transversale esențiale precum: gândire critică, adaptabilitate, leadership și comunicare.
- 17% sunt deja implicați activ și demonstrează competențe solide de leadership și gândire critică.
- 5% nu au nicio bază pentru dezvoltarea de competențe transversale și nu sunt implicați în inițiative comunitare, ceea ce subliniază nevoia urgentă de intervenții educaționale și de orientare pentru a le activa potențialul.
Upgrade Education realizează un sondaj pe un eșantion de 578 elevi de liceu. Ce arată? Distribuția tinerilor români din perspectiva implicării civice și a competențelor necesare.
Advertisment
Ce abilități esențiale le lipsesc tinerilor români?
- Gândirea critică: Permite analiza problemelor sociale și formularea opiniilor coerente.
- Abilități sociale (soft skills): Leadershipul și comunicarea sunt indispensabile pentru mobilizarea comunităților.
- Raționamentul matematic și rezolvarea problemelor: Ajută la găsirea de soluții practice la probleme complexe.
„Prin dezvoltarea acestor competențe transversale, elevii români pot deveni cetățeni activi, capabili să influențeze pozitiv comunitățile lor,” subliniază Tinu Bosînceanu, fondator Upgrade Education.
Cum trec tinerii de la dezinteres la implicare în politică
Pentru ca tinerii din România să devină mai implicați politic, este esențial să se pună accent pe educație și informare din surse credibile. Acestea pot transforma indiferența într-o atitudine de responsabilitate civică. Cum? Prin participarea la proiecte civice, dezbateri publice și inițiative de voluntariat, tinerii pot înțelege impactul implicării lor. Procesul începe cu educația pentru cetățenie activă și continuă cu promovarea participării la vot și implicării în comunitate. Generația Z nu trebuie doar să observe schimbările, ci să contribuie activ la ele.
Titlurile zilei
„Este nevoie să-i ajutăm pe tineri să înțeleagă că un vot oferit informat este principalul mod prin care pot influența deciziile care le afectează viitorul,” afirmă Tinu Bosînceanu, fondator Upgrade Education.
Exemple de tineri care s-au întors în România să facă o diferență
-Tana, absolventă a University of Pennsylvania, și-a dedicat anii de studiu dezvoltării personale și implicării în comunitatea universitară. Cu o diplomă în științe cognitive și un certificat în consumer psychology, ea a condus, ca președinte, trei asociații studențești. Astăzi, coordonează o echipă de peste 150 de mentori și gestionează portofoliul de peste 99 de cursuri la Upgrade Education.
-Erik, absolvent al London School of Economics (LSE), unde a obținut o dublă specializare în Drept și Antropologie, a excelat în leadership, fiind președinte al Waterpolo Society și bursier al programului Kadas Excellence. După experiențe în case de avocatură de renume precum Hogan Lovells și Clifford Chance, Erik conduce în prezent echipa de vânzări a Upgrade Education. Contribuie la extinderea accesului la educație de calitate pentru elevii români.
-Tana Cuturela și Erik Birinyi reprezintă nu doar impactul educației internaționale, ci și potențialul Generației Z de a transforma România. Ambii au studiat la universități de top, iar acum contribuie activ la dezvoltarea unor proiecte locale semnificative.
„Tana și Erik demonstrează că Generația Z are puterea să transforme provocările în oportunități și să aducă un impact real în România”, afirmă Tinu Bosînceanu, fondator Upgrade Education. „Prin exemplul lor, inspiră tinerii să vadă educația globală ca pe un mijloc de a face o diferență acasă.”
Modelul lor demonstrează că educația la universități de top deschide porți către cariere de succes și oferă posibilitatea de a face o diferență reală în comunități.
„Cu un sprijin adecvat, România poate transforma fenomenul Brain Drain într-un Brain Gain, construind un viitor bazat pe competențe globale și implicare civică activă,” afirmă Tinu Bosînceanu.