• România trebuie să investească și în infrastructura feroviară, energetică și stații de încărcare, nu doar în autostrăzi, spune Bordeanu.
  • Impredictibilitatea fiscală și taxele crescute brusc afectează marile companii și investițiile.
  • Costurile ridicate cu energia și un program Rabla ineficient limitează dezvoltarea industriei auto.

Reducerea risipei şi op­ti­mi­zarea cheltuielilor ar trebui să fie o prio­ritate pentru e­xe­cutiv, în condiţiile în ca­re a­ces­ta decide la final de 2023 imple­men­tarea unui impozit de 1% din ci­fra de afaceri a marilor companii.

De partea cealaltă, factura de energie de la Mioveni vine cu un preţ per kWh cu aproa­pe 50% mai scump decât cel din Spania, explică Mihai Bordeanu, directorul Auto­mo­bile Dacia, iar în configuraţia actuală a programului Rabla, acesta mai mult aduce costuri suplimentare şi vânzări limitate decât volume suplimentare.

Ce spune Mihai Bor­deanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head?

„Noi am plătit taxa. De solidari­tate, de 1% din cifra de afaceri. Toate compa­niile cu afaceri de peste 50 mil. euro au plătit-o. Atunci când a fost in­tro­dusă, a fost intro­dusă cu titlu tem­porar, adică un an sau doi, însă o ast­fel de taxare trebuie realizată cu un e­chivalent. Noi în industrie avem ori­cum o marjă mică şi ne afectează. Vrem să vedem ceva concret. OK, se in­ves­teşte în infrastructura rutieră, dar avem nevoie şi de infrastructură fe­ro­viară, iar acolo nu vedem o îmbu­nătă­ţire. Trebuie să vorbim şi despre infra­structura de în­cărcare pentru maşini electrice“, spune el.

Titlurile zilei

Moody’s schimbă perspectiva de rating a României de la stabilă la negativă
Aurul depășește 3.000 de dolari uncia
Salariul mediu net ajunge la 5328 lei în ianuarie
Ford Otosan Craiova începe livrarea primelor mașini electrice fabricate în România
Tesla este prinsă în focul războiului comercial
UiPath cumpără compania de A.I. Peak