• Românii nu s-au simțit confortabil să facă achiziții de valoare mai mare, indiferent de tipul acestora.
  • Cu cât valoarea a fost mai mare, cu atât prudența a crescut în rândul consumatorilor.
  • De la finalul săptămânii trecute, lucrurile revin pe un făgaș normal.

Incertitudinea maximă din aceste săptămâni de alegeri s-a răsfrânt în atitudinea consumatorilor.

Românii au pus pe hold achiziţiile mai mari. Totuși, viaţa de zi cu zi a continuat neperturbată.

Așadar, retailerii de mobilă şi electro-IT au resimțit o scădere a traficului și a vânzărilor din magazine în ultimele săptămâni, perioadă în care oamenii au stat lipiți de social media și de televizor pentru a afla noutăi din sfera politică locală, scrie ZF.

Titlurile zilei

ROMÂNIA INTRĂ-N SCHENGEN TERESTRU
DOMINANȚA BITCOIN SCADE, DAR PIAȚA CRIPTO CREȘTE
INVESTIȚIA E BANUL ÎNVĂȚĂTURII
ÎN CE INVESTEȘTI ÎN 2025?
ALEGERILE SCHIMBĂ OBICEIURILE DE CONSUM
ROMÂNII SE INTERESEAZĂ DE INVESTIȚII

Totuși, asta nu i-a împiedicat pe români să iasă în oraș cu aceeași cadență ca și anterior, și nu doar ca să vorbească despre situația alegerilor din România.

Consumul scade pe piața produselor mari

Am simțit în business impactul incertitudinii care a caracterizat aces-te ultime săptămâni. A scăzut consumul în această perioadă care, în mod normal, e una bună pentru noi și pentru piața noastră“, spune Dan Ostahie, fondatorul Altex.

O explicație pentru această situaţie poate fi faptul că electronicele şi electrocasnicele sunt produse cu preț mai mare, așadar ele sunt percepute de români mai degrabă drept investiții. La fel se întâmplă şi cu piesele de mobilier, dar nu numai.

Astfel, românii nu s-au simțit confortabil să facă achiziții de valoare mai mare, indiferent de tipul acestora.

Și cu cât valoarea a fost mai mare, cu atât prudența a crescut în rândul consumatorilor. Și nu doar în rândul lor, ci și în mediul de business.

În aceste două săptămâni a părut că pământul s-a oprit. S-au amânat deciziile de investiții, proiectele mari au fost puse pe hold pentru o scurtă perioadă. Totuși, la deciziile pe termen scurt, precum renovările sau lucrurile mai mici, nu a existat un impact. Dacă situația se prelungea, am fi simțit cu toții această îngrijorare“, spune Răzvan Popa, CEO al companiei Alusystem, parte a grupului Bog’Art.

Compania e specializată în proiectarea și execuția fațadelor și pereților cortină pentru construcții civile şi industriale.

Chiar și așa, viața de zi cu zi a continuat neperturbată. Mai exact, această incertitudine masivă nu i-a împiedicat pe români să iasă în oraș sau să meargă în comerțul alimentar pentru shopping-ul zilnic.

Coșul a rămas la fel de plin.