La câteva săptămâni după lansarea chatbot-ului AI ChatGPT , Darren Hick, profesor de filozofie la Universitatea Furman, a spus că și-a surprins unul dintre studenți cu un eseu generat de inteligența artificială, scrie Insider.

Profesorul a spus că a devenit suspicios când a citit lucrarea studentului deoarece aceasta includea informații eronate dar bine scrise. După ce a trecut lucrarea studentului prin detectorul ChatGPT al Open AI, rezultatele au arătat că eseul a fost generat de AI în proporție de 99%.

De asemenea, Antony Aumann, profesor de filozofie și studii religioase la Universitatea Fordham, a declarat pentru Insider că a prins doi studenți trimițând eseuri scrise de ChatGPT .
După ce stilul de scriere a declanșat semnale de alarmă, Aumann le-a scanat prin chatbot, iar chatbot-ul a a arătat că eseurile au fost scrise de ChatGPT cu o probabilitate de 99%.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Ambii profesori au spus că și-au confruntat studenții care într-un final au mărturisit infracțiunea. Elevul lui Hick a picat cursul, în timp ce Aumann i-a pus pe studenții săi să rescrie eseurile de la zero.

Au existat anumite nereguli în eseuri care i-au alertat pe profesori cu privire la utilizarea AI, dar în mare „cuvânt cu cuvânt, eseul a fost bine scris”, a spus profesorul Hick. Doar la o inspecție mai atentă, o anumită afirmație „nu avea sens” și „era greșită pur și simplu” din lucrarea studentului său.

Pentru Aumann, chatbot-ul a scris “prea perfect” lucrările studenților. „Cred că chatul scrie mai bine decât ar putea vreodată 95% dintre studenții mei”, a spus el.
„Deodată ai pe cineva care nu demonstrează capacitatea de a gândi sau de a scrie la acel nivel, scriind ceva care respectă toate cerințele perfect, cu o gramatică sofisticată și gânduri complicate care sunt direct legate de solicitarea pentru eseu”, a spus el.

Aceasta este o dovadă clară a faptului că dacă studenții nu mărturisesc că folosesc inteligența artificială pentru eseuri, acest lucru îi poate lăsa pe cadre universitare într-o situație dificilă, scrie Insider.
În cazul profesorului Hick, deși motorul de detectare a spus că este „cert 99%” că eseul a fost generat de inteligență artificială, asta nu a fost suficient pentru a demonstra plagiatul fără o confesiune din partea studenților: „Mărturisirea a fost importantă pentru că restul era o dovadă circumstanțială”, a spus el. „Cu conținutul generat de AI, nu există dovezi materiale, iar dovezile materiale au mult mai multă greutate decât dovezile circumstanțiale.”

Aumann a spus, deși a considerat că analiza chatbot-ului ar fi o dovadă suficient de bună pentru acțiuni disciplinare, plagiatul AI este încă o nouă provocare pentru universități: „Spre deosebire de cazurile de plagiat de altădată, în care poți spune doar „iată paragraful de pe Wikipedia”. Nu există nicio dovadă pe care o puteți furniza, în afară de chat-ul care arată că aceasta este probabilitatea statistică.”, a explicat profesorul.